بحرانی، محمود. (1384). مطالعه انگیزش تحصیلی دانش-آموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. شماره4 (22). صفحه115-104.
حجازی، الهه؛ رستگار، احمد؛ غلامعلی لواسانی، مسعود؛ قربانی جهرمی، رضا. (1388). باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی. فصلنامه پژوهشهای روانشناختی. شماره 2 (38)، صفحه 46-25.
صادقی، مصطفی؛ باقریان، علی. (1392). ارزیابی میزان و عمل اشتیاق به ادامه تحصیل در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. شماره 2 (12)، صفحه 114-103.
عابدی، احمد؛ معماریان، آذین دخت؛ شوشتری، مژگان؛ گلشنی منزه، فرشته. (1393). بررسی اثربخشی مداخلات چند بعدی شناختی ـ رفتاری مارتین بر میزان عملکرد تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان. فصلنامه روانشناسی تربیتی. شماره 32 (10). صفحه 79-93.
گال، مردیت. ، بورگ، والتر. ، گال، جویس. (1996). روشهای تحقیق کمی وکیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. (ج2). (ترجمه احمدرضا نصر و همکاران، 1387). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
Bridgstock, R. (2009). The graduate attributes we’ve overlooked: Enhancing graduate employability through career management skills. Higher Education Research & Development, 28(1), 31–44.
Creed, P. A., Patton, W., & Prideaux, L. -A. (2007). Predicting change over time in career planning and career exploration for high school students. Journal of Adolescence, 30(3), 377–392.
Gottfried, A. E., Fleming, J. S., & Gottfried, A. W. (2001). Continuity of academic intrinsic motivation from childhood through late adolescence: A longitudinal study. Journal of Educational Psychology, 93(1), 3.
Hall, D. T. (2002). Careers in and out of organizations (Vol. 107). Sage.
Hirschi, A., Freund, P. A., & Herrmann, A. (2014). The career engagement scale: Development and validation of a measure of proactive career behaviors. Journal of Career Assessment, 22(4), 575–594.
Hirschi, A., Niles, S. G., & Akos, P. (2011). Engagement in adolescent career preparation: Social support, personality and the development of choice decidedness and congruence. Journal of Adolescence, 34(1), 173–182.
Martin, A. J., & Liem, G. A. D. (2010). Academic personal bests (PBs), engagement, and achievement: A cross-lagged panel analysis. Learning and Individual Differences, 20(3), 265–270.
McIlveen, P., & Perera, H. N. (2016). Career Optimism Mediates the Effect of Personality on Teachers’ Career Engagement. Journal of Career Assessment, 24(4), 623–636. https://doi. org/10. 1177/1069072715616059
Neault, R. A., & Pickerell, D. A. (2011). Career engagement: Bridging career counseling and employee engagement.Journal of Employment Counseling, 48(4), 185–189.
Nilforooshan, P., & Salimi, S. (2016). Career adaptability as a mediator between personality and career engagement. Journal of Vocational Behavior, 94, 1–10.
Raelin, J. D., & Cataldo, C. G. (2011). Whither middle management? Empowering interface and the failure of organizational change. Journal of Change Management, 11(4), 481–507.
Rudolph, C. W., Lavigne, K. N., & Zacher, H. (2017). Career adaptability: A meta-analysis of relationships with measures of adaptivity, adapting responses, and adaptation results. Journal of Vocational Behavior, 98, 17–34.
Salmela-Aro, K., Tolvanen, A., & Nurmi, J. -E. (2009). Achievement strategies during university studies predict early career burnout and engagement. Journal of Vocational Behavior, 75(2), 162–172.
Thomas, J. P., Whitman, D. S., & Viswesvaran, C. (2010). Employee proactivity in organizations: A comparative meta-analysis of emergent proactive constructs. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 83(2), 275–300.
Wolff, H. -G., & Moser, K. (2009). Effects of networking on career success: a longitudinal study. Journal of Applied Psychology, 94(1), 196.