ابراهیمی مقدم، ندا.، صمدی، بیتا.، و شریفی، اصغر. (1396). شناسایی دلایل تمایل و عدم تمایل دانشآموزان به انتخاب رشته هنر: مطالعه موردی دانشآموزان دختر پایه اول متوسطه منطقه 2 شهر تهران. اندیشههای نوین تربیتی، (2)13، 173-153.
باقری، تیمور. (1395). بررسی نظام راهنمایی و مشاوره دبیرستانهای استان اصفهان از دیدگاه دانشآموزان، مدیران، مشاوران و کارشناس مسئولان مشاوره. فصلنامه تعلیم و تربیت، 128، 154-137.
تجری، طیبه.، و جواننشان، مهیندخت. (1399). شناسایی مؤلفهها و شاخصهای مدل جدید هدایت تحصیلی: کاربردی در رفاه اجتماعی دانشآموز و خانواده. فصلنامه علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی، 76، 234-207.
جعفری، احمد.، قراگوزلو، پوریا.، و بقالیان، علی. (1399). بررسی نگرش دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود. مجله دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران، (2)33، 125-116.
ذبیحی جلالیزواره، الهه.، کاظمیان، سمیه.، و کسایی، عبدالرحیم. (1399). عوامل مؤثر دوران پیش از دبستان و دبستان، بر انتخاب رشته تحصیلی دانشآموزان پایه نهم: یک مطالعه کیفی. فصلنامه علوم روانشناختی، (89)19، 566-561.
رضاپورمیرصالح، یاسر.، شفایی، مریم.، و براتی، سمیه. (1395). بررسی وضعیت آگاهی، دسترسی و استفاده دانشآموزان از منابع اطلاعاتی مؤثر بر انتخاب رشته تحصیلی. فصلنامه پژوهشهای مشاوره، (60)15، 83-60.
رضایی مدنی، رضا.، کلانتری هرمزی، آتوسا.، و نعیمی، ابراهیم. (1398). بررسی فرایند هدایت تحصیلی نوین از منظر مشاوران مدارس. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، (39)10، 48-27.
شفیعآبادی، عبدالله. (1399). راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی (مفاهیم و کاربردها). تهران: انتشارات سمت.
صادقی فسایی، سهیلا.، و عالیزاده، عباس. (1397). از انتخاب تا تغییر رشته تحصیلی: امکان نوعشناسی مهاجران تحصیلی. دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی، (1)5، 90-65.
علیلو، سیدکاظم.، اکبری سلطانباجی، فاطمه.، و باوانپوری، مسعود. (1400). بررسی میزان علاقه به رشته تحصیلی و آینده شغلی در میان دانشجویان گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. مجله پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب، (4)3، 170-157.
فدوی رودسری، آزاده.، صالحی، کیوان.، خدایی، ابراهیم.، مقدمزاده، علی.، و جوادیپور، محمد. (1398). بازنمایی نشانگان روانشناختی، عملکردی و رفتاری افت تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، (4)10، 140-111.
فدوی رودسری، آزاده.، صالحی، کیوان.، خدایی، ابراهیم.، مقدمزاده، علی.، و جوادیپور، محمد. (1399). ادراک دانشجویان و مدرسین از تحصیلات دانشگاهی و ارائه راهکار برای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، (6)13، 648-639.
گلپیچ، زینب.، نظری، علیمحمد.، تاجیک اسماعیلی، عزیزالله.، و کسایی اصفهانی، عبدالرحیم. (1397). عوامل والدینی مؤثر بر رشد شغلی: یک مطالعه کیفی. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، (34)10، 136-113.
مامی، شهرام.، و امیدی، عباس. (1392). بررسی علل روانی گرایش مفرط دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر ایلام به تحصیل در رشته علوم تجربی. پژوهشهای علوم انسانی دانشگاه اصفهان، (29)5، 182-155.
مختارزاده بازرگانی، سمیه.، و علیزاده، سعید. (1398). بررسی عوامل مؤثر در گرایش انتخاب رشته تحصیلی در دانشآموزان. فصلنامه مدیریت و چشمانداز آموزش، (1)1، 15-30.
مستانه، زهرا.، و موصلی، علی. (1400). دیدگاه دانشجویان فناوری اطلاعات سلامت در ارتباط با رشته تحصیلی و آینده شغلی از ابعاد منطق و احساس. مجله اطلاعرسانی پزشکی نوین، (1)7، 58-48.
معدندار آرانی، عباس. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر رغبتهای شغلی در دانشآموزان دوره متوسطه شاخه نظری شهر تهران. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، (14)5، 41-27.
موسوی، سیدعلی.، پیرانی، عارف،. و مؤمنی، حسن. (1399). آسیبشناسی فرایند هدایت تحصیلی دانشآموزان پایه نهم استان ایلام. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، (75)19، 148-123.
نویدی، احد. (1397). هدایت تحصیلی در نظام آموزش و پرورش ایران: تجارب عملی و چالشهای پایدار. فصلنامه تعلیم و تربیت، 133، 34-9.
نیازی، محسن.، و سلیماننژاد، محمد. (1399). تحلیل کیفی دلایل مؤثر بر انتخاب رشته تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه با رویکرد گراندد تئوری. فصلنامه تعلیم و تربیت، (4)36، 138-113.
نیازی، محسن.، سلیماننژاد، محمد.، عقیقی، محمد.، و رازقی مله، هادی. (1397). ترجیحات انتخاب رشته دانشآموزان ورود به دوره متوسطه دوم براساس روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP). فصلنامه اندازهگیری تربیتی، (32)8 ، 162-143