اسپکتور، پل (1388). روانشناسی صنعتی و سازمانی (ترجمه شهناز محمدی). تهران: انتشارات ارسباران. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2001).
امبرتسون، سوزان. ای و رایس، استیون، پی (1388). نظریههای جدید روانسنجی برای روان شناسان (IRT). (ترجمه شریفی، حسن پاشا؛ فرزاد، ولیالله؛ حبیبی، مجتبی و ایزانلو، بلال). تهران: انتشارات رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی،2000).
امیرسالاری، یعقوب (1385). رابطه تعارض کار و خانواده و خانواده کار با رضایت شغلی دبیران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
آلن، مری جی و ین، وندی. ام (1392). مقدمهای بر نظریههای اندازهگیری (روانسنجی.) (ترجمه علی دلاور). تهران: سمت. (تاریخ انتشار به زبان اصلی،1979).
بهادری خسروشاهی، جعفر؛ هاشمی نصرت آباد، تورج؛ بیرامی، منصور (1391). رابطه سرمایه روانشناختی و ویژگیهای شخصیتی با رضایت شغلی در کتابداران کتابخانههای عمومی شهر تبریز. فصلنامه پژوهنده، 17(6)، 318-312.
درویش، حسن (1386). بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان (رویکردی-تحلیلی-پژوهشی). مجله فرهنگ مدیریت، 5(16)، 140-117.
ساعتچی، محمود (1385). روانشناسی کاربردی برای مدیران: درخانه، مدرسه، سازمان و جامعه. مؤسسه نشر ویرایش، ویراست سوم، چاپ هشتم (بهار).
شریفی، حسن پاشا (۱۳۸۳). راهنمای سنجش روانی. تهران: انتشارات رشد.
شریفی، حسن پاشا، (1391). نظریه و کاربرهای هوش و شخصیت. چاپ هشتم، تهران: انتشارات نشر و سخن.
گل محمدنژاد، غلامرضا (1387). معرفی و مقایسة تحلیلی نظریة آزمون کلاسیک و نظریة سؤال-پاسخ در روانسنجی. مجله فراسوی مدیریت، 2(7)، 244-217.
گنجی، حمزه (1392). آزمونهای روانی (مبانی نظری و عملی). تهران: انتشارات ساوالان.
محمدزاده، عباس و مهروژان، آرمین (1386). رفتار سازمانی، نگرش اقتضایی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
همبلتون،سوامیناتان و راجرز (1991). مبانی نظریه پرسش و پاسخ. ترجمه فلسفی نژاد، محمدرضا (۱۳۸۹)، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
هومن، حیدرعلی (1381). تهیه و استاندارد ساختن مقیاس سنجش رضایت شغلی. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
Arnold, H. J, & Feldman, D.C. (1982). A multivariate analysis of the determinants of job turnover. Journal of Applied Psychologh, 67(3):350-360.
AzIRT, B. (2011). Job satisfaction: A literature review. Management research and practice, 3(4), 77-86.
Bin, A. S. (2015). The relationship between job satisfaction, job performance and employee engagement: An explorative study.
Bluedorn, A. C. (1982).A unified model of turnover from organization. Human Relation, 35(2):135-153.
Boyar, S. L., Maertz, C. P., & Pearson, A. W. (2005). The effects of work–family conflict and family–work conflict on nonattendance behaviors. Journal of business Research, 58(7), 919-925.
Brief, A. P., & Weiss, H. M. (2002). Organizational behavior: Affect in the workplace. Annual review of psychology, 53(1), 279-307.
Cabrita, J., & Perista, H. (2007). Measuring job satisfaction in surveys-comparative analytical report. European Foundation for the Improvement of Living and Working Condition.
Cabrita, Jorge; Perista, Heloisa (2006); Measuring job satisfaction in surveys – Comparative analytical report; Retrieved from:http://www.eurofound.europa.eu/ewco/reports/TN0608TR01/ TN0608TR01.pdf
Coll.K.M. & Freeman. B. (1997). Role Conflict among Elementary School Counselors, Elementary School Guidance & Counseling, 31, pp, 251-261.
Cotton, J. L., & Tuttle, j. f. (1986).Employeeturnover: A meta-analysis and review with implication for research. Academy of Management Rewiew, 11(1):55-70.
DiMeglio, K., Padula, C., Piatek, C., Korber, S., Barrett, A., Ducharme, M & Corry, K. (2005). Group Cohesion and Nurse Satisfaction: Examination of a Team‐Building Approach. Journal of Nursing Administration, 35(3), 110-120.
Farrell, D., & Stamm, C. L. (1988).Metaanalysis of the correlates of employee absence. Human Relation, 41,211-227.
Fisher,D., & Gitelson. R. (1983)."A MetaAnalysis of the Correlates of Role Conflict and Ambiguity, "Journal of Applied Psychology, 68 (May), 320-333.
Gazioglu, S., & Tansel, A. (2006). Job satisfaction in Britain: individual and job related factors. Applied Economics, 38(10), 1163-1171.
Ginzberg, E., Ginsburg, S. W., Axelrad, S., & Herma, J. L. (1951). Occupational choice. New York.
Gordon JR. A diagnostic approach to organization behavior, 4th ed. Boston:Allyn and Bacon;1993.
Gordon, J. R. (1993). A diagnostic approach to organizational behavior. Allyn & Bacon.
Herzberg, F. (1965). The motivation to work among Finnish supervisors. Personnel Psychology, 18(4), 393-402.
Jackson, S. E., & Randal. S. S. (1985). "A Meta-Analysis and Conceptual Critique of Research on Role Ambiguity and Role Conflict in Work Settings," Organizational Behavior and Human Decision Processes, 36 (August), 16-78.
Lofquist, L. H., & Dawis, R. V. (1969). Adjustment to work: A psychological view of man’s problems in a work-oriented society. New York: Appleton-Century-Crofts.
Mafini, C., & Dlodlo, N. (2014). The relationship between extrinsic motivation, job satisfaction and life satisfaction amongst employees in a public organisation. SA Journal of Industrial Psychology, 40(1), 01-12.
Mobley, W. H. (1982). Employee Turnover: Causes, Consequences, and Control Reading, MA., Addison-Wesley.
Mullins, L. J. (2007). Management and organisational behaviour. Pearson education.
Pitts, D., Marvel, J., & Fernandez, S. (2011). So hard to say goodbye? Turnover intention among US federal employees. Public Administration Review, 71(5), 751-760.
Razza, N. (1993).Determinants of direct-carestaff turnover in group homes for individual with mental retardation. Mental Retardation, 31(5), 284-291.
Sager, J. K. (1994)."A Structural Model Depicting Sales people's Job Stress, "Journal of the Academy of Marketing Science, 22 (winter), and 74-85.
shareef R, Crabtree J. QWL programs facilitate change. Personnel J 1990; 69: 50-67.
Smith.P.C., & Kendal. M., & Hulin. C. L. (1969).The measurement of satisfaction in work and retirement. Chicago: Rand McNally.
Spector, P. E. (1985). Measurement of human service staff satisfaction: Development of the Job Satisfaction Survey. American Journal of Community Psychology, 13, 693-713.
Spector, P. E. (1985). Measurement of human service staff satisfaction: Development of the Job Satisfaction Survey. American Journal of Community Psychology, 13, 693-713.
Spector, P. E. (1994). Job satisfaction survey. Tampa, Florida: Department of Psychology, University of South Florida.
Spector, P. E. (1997). Job satisfaction, Thousand Oaks. CA: Sage.
Spector, P. E. (1997). Job satisfaction: Application, assessment, causes, and consequences (Vol. 3). Sage publications.
Thoresen, C.J., Kaplan, S.A., Barsky, A.P., Warren, C.R., & DeChermont, K. (2003). The affective underpinning of job perceptions and attitudes: A meta-analytic review and ntegration, Psychological Bulletin, 129, 914-945
Van Saane N, Sluiter JK, Verbeek JH, Frings-Dresen MHW. (2003). Reliability and validity of instruments measuring job satisfaction – a systematic review. Occup Med-Oxford; 53(3):191-200
Weiss, H. M. (2002). Deconstructing job satisfaction: Separating evaluations, beliefs and affective experiences. Human resource management review, 12(2), 173-194.