منابع
اشرفی ریزی، حسن (۱۳۸۲). بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی استان اصفهان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، (۵۰ و ۵۱)، ۶۱-۷۵.
امیری، محمدرضا(۱۳۸۵). مقایسه عملکرد مدیران واجد و فاقد مدرک کتابداری در تعدادی از کتابخانههای دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه کتابداران این کتابخانهها. فصلنامه کتاب، ۶۸، ۱۷۲-۱۸۶.
اوانز، جی ادوارد (۱۳۸۴). فنون مدیریت برای کتابداران (فرشته ناصری، مترجم). مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
چیذری، محمد؛ جنت، سمیه؛ بقایی، مسیب (۱۳۸۵). ارزیابی دیدگاه کارکنان کتابخانه مرکزی و مرکز رایانه دانشگاه تربیت مدرس پیرامون عملکرد مدیریت و سازمان. پژوهشگر، (۷)، ۴۷-۵۷.
درودی، فریبرز (۱۳۸۷). کاربرد مدیریت راهبردی در کتابخانه. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصلنامه کتاب)، سال نوزدهم، (۷۴)، ۷۷-۹۴.
دهقان، نبیاله؛ فتحی،صمد؛ گرجامی، سمیه؛ ولیوند زمانی، حسین (۱۳۹۱). تأثیر تعهد مدیران بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیستدوم، (۶۷)، ۹۷-۱۲۸.
ریاحینیا، نصرت؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم(۱۳۹۱). ارزیابی عملکرد مدیران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران. مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، (۱۰)، ۱-۱۸.
سیدجوادین، رضا (۱۳۹۲). مبانی و کاربردهای مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان. تهران: دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.
عباسی، زهره(۱۳۷۹). بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد و عوامل مؤثر بر آن. کتابداری و اطلاعرسانی،۱۲(۴)، ص۱-۲۲.
علاقهبند، علی (۱۳۹۲). مدیریت عمومی. تهران: روان.
فامیل روحانی، علیاکبر؛ غفاری، سعید؛ داوودی، رسول؛ اسلامیان، فاطمه (۱۳۹۰). بررسی تفاوت عملکرد مدیران کتابدار و غیرکتابدار در مدیریت کتابخانههای دانشگاهی منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، سال سوم، (۱۲)، ۶۹-۸۲.
کرمی، غلامرضا؛ تاجیک، کامران (۱۳۸۶). پنج اشتباه خطرناک مدیران. بانک و اقتصاد، (۸۱).
کشتکار، زهرا (۱۳۹۰). مبانی و اصول مدیریت کیفیت در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. تهران: چاپار، کلک نوین.
کهن، فرحناز (۱۳۸۴). بررسی رضایت شغلی کتابدارن کتابخانه ملی. فصلنامه کتاب، (۶۱)، ۶۴.
محمدینژاد، مریم (۱۳۸۵). بررسی وضعیت مدیریت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصلنامه کتاب)، (۶۶)، ۱۱۵-۱۲۸.
همامی، سحر. "بررسی عوامل فردی و محیطی ، شغلی موثر بر میزان رضایت شغلی کتابداران دانشگاه علامه طباطبایی". پایاننامۀ کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۹۱.
Adio, G., &Popoola, S.O. (۲۰۱۰).Job satisfaction and careercommitment of librariansinfederal university libraries inNigeria. Library Review, ۵۹(۳), ۱۷۵-۱۸۴.
Bopape, S. (۲۰۰۵). Management development needs of library managers belonging to Gauteng and environs library and information consortia (GAELIC) in South Africa. South African Journalof Library and Information Sciences, ۷۱(۱), ۶۴-۷۳.
Cawthorne, J. E. (۲۰۱۰). Leading from the middle of the organization: An examination of shared leadership in academic libraries. The Journal of Academic Librarianship, ۳۶(۲), ۱۵۱-۱۵۷.
Dukić, G., Dukić, D. (۲۰۱۴). An analysis of job satisfaction among Croatian librarians as support to library human resource management. Journal of Librarianship and Information Science, ۱-۱۰, Retrieved ۳ June ۲۰۱۴, from http://www.sagepublications.com.
Evans, H., Sweeney, G. (۲۰۰۵).Defining stack management.Library Collections, Acquisitions,& Technical Services.۲۹(۱) ۵۱–۶۰.
Hayati, Z., &Barahmand, N. (۲۰۱۲). Managerial skills needed for academic library managers: The case of Iran. The International Information & Library Review, ۴۴(۲), ۵۳-۶۴.
Lim, S. (۲۰۰۸). Job satisfaction of information technology workers in academic libraries.Library and Information Science Research, ۳۰(۲), ۱۱۵-۱۲۱.
Matteson, M. L., Schlueter, E., &Hidy, M. (۲۰۱۳).Continuing education in librarymanagement: challenges andopportunities.Library Management, ۳۴(۳), ۲۱۹-۲۳۵.
McKenna, S. (۲۰۰۴). Predespositions and context in the development of managerial skills.Journal of Management Development, ۲۳(۷), ۶۶۴-۶۷۷.
Ola, C. O., Adeyemi, B. M. (۲۰۱۲). Motivation, job satisfaction and service delivery: mid-level staff at Kenneth Dike libraryuniversity of Ibadan, Nigeria. Library Philosophy and Practice, ۱-۱۰, Retrieved ۴ May ۲۰۱۴, from http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article =۱۸۹۳& context=libphilprac
Peterson, Tim O., & Van Fleet, David D. (۲۰۰۴).The ongoing legacyof Katz: an updated typology of management skills. Management Decision, ۲۴(۱۰), ۱۲۹۷-۱۳۰۸.
Roknuzzaman, M. (۲۰۰۷).Status of human resource management in publicuniversity libraries in Bangladesh.The International Information & Library Review, ۳۹(۱), ۵۲–۶۱.
Tella, A., Ayeni, C. O., & Popoola, S. O. (۲۰۰۷). Work motivation, job satisfaction, and organizational commitment of library personnel in academic and research libraries in Oyo State, Nigeria. Library Philosophy and Practice ,۱-۱۶, Retrieved ۴ May ۲۰۱۴, from http://digitalcommons. unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=۱۱۱۸&context=libphilprac
Thornton, J. K. (۲۰۰۰). Job satisfaction of librarians of African descent employed in ARL academic libraries.College& Research Libraries, ۶۱(۳), ۲۱۷-۲۳۲.