جلالی، م. (۱۳۸۰).بررسی اثربخشی آموزش جرات ورزی بر مبنای دیدگاه تحلیل ارتباط متقابل بر میزان عزت نفس و ابراز وجود دانشآموزان کلاس اول دبیرستان مدارس دلوارتنگستان. پایاننامه کارشناسی ارشد مشاوره مسیر شغلی دانشگاه اصفهان.
زارع، م.، شفیعآبادی، ع.، پاشاشریفی، ح.، و نوابینژاد، ش. (۱۳۸۶). اثربخشی گروهدرمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری و رواننمایشگری در تغییر سبکهای ابراز هیجان. روانشناسی تحولی، (۱۳) ۴، ۴۱-۲۵.
زونکر، و. ج. (۲۰۰۶). مشاوره مسیر شغلی با رویکرد کل نگر. مترجمین یوسفی و عابدی، اصفهان: جهاد دانشگاهی.
سمیعی، ف.، باغبان، ا.، عابدی, م.، و حسینیان, س. (۱۳۹۰). نظریههای مشاوره مسیر شغلی. اصفهان: جهاد دانشگاهی.
سوآنسون، ج، فواد، ن (۱۹۹۵).نظریه های جدید مشاوره ی حرفه ای و کاربرد آن ، ترجمه رقیه موسوی(۱۳۸۱) ،تهران: انتشارات اصلح.
صالحی، ا. (۱۳۹۰). مقایسهی اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر اساس مدل گراس و رفتاردرمانی دیالکتیکی در کاهش علائم مشکلات هیجانی دانشجویان دانشگاه اصفهان. پایاننامه دکترای مشاوره دانشگاه اصفهان.
قادری، ز.، خدادادی، ز.، و عباسی، ز. (۱۳۸۹). اثربخشی گروه درمانی تلفیقی به شیوهی تصمیمگیری دوباره و روایتدرمانی بر کنترل عواطف در نوجوانان دختر شهر شیراز، جامعه شناسی زنان،(۱) ۳، ۱۴۸-۱۳۸.
قاسم زاده، س.، پیوستهگر، م.، حسینیان، س، . موتابی، ف.، و بنیهاشمی، س. (۱۳۸۹). اثربخشی مداخله شناختی- رفتاری بر پاسخهای مقابلهای و راهبردهای تنظیم شناختی هیجانهای در زنان. مجله علوم رفتاری، (۱) ۴، ۴۳-۳۵.
قربانی، ط محمدخانی، ش.، و صرامی، غ. (۱۳۸۹). مقایسه اثربخشی گروه درمانی شناختی- رفتاری مبتنی بر مهارتهای مقابلهای و نگهدارنده با درمان متادون در بهبود راهبردهای تنظیم هیجان و پیشگیری از عود.فصلنامه اعتیاد پژوهی سوء مصرف مواد، (۵) ۱۷، ۷۴-۶۰.
کاظمی، ح.، طباطبایی، س.ک.، دژکام، م. ، آزادفلاح،پ. ، ومومنی، خ.(۱۳۹۰). اثربخشی روان درمانگری شناختی- تحلیلی، رواندرمانگری شناختی و دارودرمانگری بر کاهش بی ثباتی هیجانی ، رفتار تکانشگری و بی ثباتی اجتماعی در افراد مبتلا به اختلالات دوقطبی. مجله علوم رفتاری، (۱۶)۲
کیانی، ا.، قاسمی، ن.، و پورعباس، ع. (۱۳۹۱). مقایسه اثربخشی روان درمانی گروهی مبتنی بر پذیرش تعهد و ذهن آگاهی بر میزان ولع مصرف و تنظیم شناختی هیجان در مصرفکنندگان شیشه. فصلنامه اعتیادپژوهی سوء مصرف مواد، (۲۴) ۶، ۳۶-۲۸.
نظیری، ق.، قادری، ز.، و زارع، ف. (۱۳۸۸). اثربخشی رویکرد روایتدرمانی در کاهش افسردگی زنان شهرستان مرودشت. فصلنامه زن و جامعه، (۲) ۱، ۷۸-۶۵.
Beblo, T., Femando, S., GriePenstroh, J., Ashenberner, S, S., & Driessen, M.(۲۰۱۲) . Increased suPPression of negative and Positive emotions in major dePression.Journal of Affective Disorders,۱۴۱ (۲-۳): ۴۷۴-۴۷۹.
Brown, L. E. (۲۰۱۱). Emotion matters: exPloring the emotional labor of teaching. doctoral thesis, University of Pittsburgh. Retrieved from httP: //d-scholarshiP. Pitt. edu/۷۲۰۹.
Cochran,L.(۱۹۹۷).Career counselling: narrative aPProach.Thousa Oakas, CA: Sage Publication , DeveloPment, ۲۹(۳),۱۴۹-۱۶۰.
Friedman, D. (۱۹۹۹). Monty halls three doors: construction and deconstruction of choice anomaly. In Brown, L., E. (۲۰۱۱). Emotion matters: exPloring the emotional labor of teaching. Doctoral thesis, University of Pittsburgh, Russia.
GikoPolou, N. (۲۰۰۸). RePort on Effective Career Guidance. Retrived ۱۲/۱/۲۰۱۳. Online available from httP: //www. career-guide. eu/uPloads/cg_handbook_low. Pdf.
Gross, J. (۱۹۹۸). Antecedent and resPonse focused emotion regulation: Divergent consequences for exPerience, exPression, and Physiology. Journal of Personality and Social Psychology, ۷۴, ۲۲۴-۲۳۷.
Gross, J. J. (۲۰۰۱). Emotion regulation in adulthood: Timing is everything. Current Directions in Psychological Science, ۱۰, ۲۱۴-۲۱۹.
Gross, J. J. (۲۰۰۲). Emotion regulation: Affective, cognitive, and social consequences. PsychoPhysiology, ۳۹, ۲۸۱-۲۹۱.
Gross, J. J., & John, O. P. (۲۰۰۳). Individual differences in two emotion regulation Processes: ImPlications for affect, relationshiPs, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, ۸۵, ۳۴۸-۳۶۲.
Gross, J. J., & ThomPson, R. A. (۲۰۰۷). Emotion regulation concePtual foundation s. In J. Gross (ED), Handbook of emotion regulation. New York: Guilford Press.
Hartung, P. J. (۲۰۱۱). Barrier or benefit? Emotion in life- career design. Journal of Career Assessment, ۱۹ (۳), ۲۹۶-۳۰۵.
Johnson, S., CooPer, C. L., Cartwright, S., Donald, I., Taylor, P., & Millet, C. (۲۰۰۵). The exPerience of work-related stress across occuPations. Journal of Managerial Psychology, ۲۰, ۱۷۹ – ۱۸۷.
Kafetsios, K., Nezlek, J. B., & Vassilakou, T. (۲۰۱۲). RelationshiPs between leaders and subordinates emotion regulation and satisfaction and affect at work. The Journal of Psychology, ۱۵۲ (۴), ۴۳۶-۴۵۷.
King, L. A., & Emmons, R. A. (۱۹۹۰). Conflict over emotional exPression: Psychological and Physical correlates. Journal of Personality and Social Psychology, ۵۸ (۵), ۸۶۴-۸۷۷.
Lent, R. W., & Brown, S. D. (۲۰۱۳). CareerDeveloPment and counseling. Putting Theory and Research to work. New Jersey: John Wiley & Sons.
Pekrun, R., Goetz, T., Perry, R. P. (۲۰۰۵). Achievement Emotion questionnaire .User's manual, Department of psychology, university of Munich, Germany.
Mesmer-Magnus, J. R., Dechurch, L. A., & Wax, A. (۲۰۱۲). Moving emotional labour beyond surface acting: A discordance- Congruence PersPective. Organizational Review, ۲, ۶-۵۳.
Näring, G., Vlerick, P., & Van de Ven, B. (۲۰۱۱). Emotion work and emotional exhaustion in teachers: The job and individual PersPective. Retrived ۲۸/۳/۲۰۱۳, Online available from httP:// dx. doi. org/ ۱۰. ۱۰۸۰/۰۳۰۵۵۶۹۸. ۲۰۱۱. ۵۶۷۰۲۶.
Nias, J. (۱۹۹۹). Teaching as a culture of care. In Brown, L., E. (۲۰۱۱). Emotion matters: exPloring the emotional labor of teaching. Doctoral thesis, University of Pittsburgh, Russia.
Noor, M. N., & Zainuddin, M. (۲۰۱۱). Emotional labor and burnout among female teachers: Work–family conflict as mediatoraj. Asian Journal of Social Psychology. Retrived۲۸/۳/۲۰۱۳, Online available from.
Ogbonna, E., & Harris, L. C. (۲۰۰۴). Work intensification and emotional labour among ukuniversity lecturers: An exPloratory study. In Naring, N. (۲۰۱۱). Emotionwork and emotional exhaustion in teachers: The job and Individual PersPective. Available at: httP: //dx. doi. org.
Suvege, C., Sood, E., Comer, J.S, & Kendall, P.(۲۰۰۹). Changes in emotion regulation following cognitive – behavioral therapy for anxious youth. J Clin Child Psychol .۳۸(۳): ۳۹۰-۴۰۱.
Savickas, M. L. (۲۰۰۲). Career construction: A develoPmental theory of vocational behavior. In D. Brown & Lent (Eds), Career choice and develoPment (۴th ed., PP. ۴۲-۷۰). New York: John Wiley.
Schutz, P. A., Hong, J., Cross, D., & Osbon, J. (۲۰۰۶). Reflections on investigatiemotion in educational activity settings. Educational Psychology Review, ۱۸ (۴), ۴۰۶-۴۱۳.
Sharf, R. (۲۰۰۶). APPlying Career DeveloPment Theory to Counseling. Thamson: Brook/. cole.
Swanson, J. L. & Foouad, N. A.(۱۹۹۹). Career theory and Practice. London: Sage Publication,Inc.
White, M. & Epston, D. (۱۹۹۰). Narrative means to therapeutic ends. New York: WW Norton.
Zembylas, M. (۲۰۰۴). The emotional characteristics of teaching: An ethnographic study of one teacher. Teaching and Teacher Education, ۲۰, ۱۸۵-۲۰۱.