احمدوند، زهرا؛ حیدری نسب، لیلا و شعیری، محمدرضا. (1391). تبیین بهزیستی روانشناختی بر اساس مولفه های ذهن آگاهی. روانشناسی سلامت. 1(2). 60-69.
امینی پور، شیما. (1391). رابطه ویژگیهای شخصیت، راهبردهای خود مدیریتی و خوشبینی تحصیلی معلم با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
باقریان، ولیالله. (1390). رابطه ادراک خوشبینی تحصیلی معلم زبان انگلیسی، انگیزش و خودکارآمدی دانشآموز و پیشرفت زبان انگلیسی پایه دوم دبیرستان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
حمیدی، فریده. (1395). بررسی رابطۀ ذهن آگاهی و ویژگیهای شخصیتی معلمان با خوش بینی آموزشی آنان. خانواده و پژوهش، 12(4). 57-76
ذبیحی حصاری، نرجس خاتون. (1392). ارتباط خوشبینی تحصیلی معلم و اهداف پیشرفت دانشآموز با درگیری تحصیلی دانشآموز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
رستگار، احمد؛ طالبی، سعید؛ نادی، زهرا و صیف، محمدحسن (1396). رابطه رهبری اصیل و رفتار شهروندی سازمانی معلمان: با نقش واسطهای خوشبینی. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 10(1)، 49-62.
ساعتچی، محمود؛ کامکاری، کامبیز؛ عسکریان، مهناز. (1391). آزمونهای روانشناختی. نشر ویرایش.
صافی، احمد. (1385). مسائل آموزشوپرورش ایران. تهران: نشر ویرایش.
طاهری، سارا و سجادیان، ایلناز (1396). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی برعلائم خستگی، شفقت خود و ذهن آگاهی کارکنان دارای سندرم خستگی مزمن. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی. 9(30). 145-171.
غلامی حیدرآبادی، زهرا. (1390). بررسی رابطه مؤلفههای فرهنگ سازمانی با انگیزش و فرسودگی شغلی مشاوران شهر تهران. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، (7)2، 121- 103.
قنبرلو، سلمان. (1392). رابطه خوشبینی تحصیلی و هوش هیجانی معلمان (زن و مرد) با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان (مقاطع راهنمایی و دبیرستان آموزشوپرورش شهرستان سلماس). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
قدم پور، عزت الله؛ غلام رضایی، سیمین و رادمهر، پروانه. (1395). تأثیر آموزش شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود باورهای فراشناختی در مبتلایان به اختلال همبودی اضطراب اجتماعی و افسردگی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(6). 38- 59.
کاویانی، حسین؛ حاتمی، ندا وشفیع آبادی، عبدالله. (1387). اثر شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی افراد افسرده (غیربالینی). تازه های علوم شناختی. 10(4). 39-48.
گنجی، مهدی. (1396). آسیب شناسی روانی بر اساس Dsm-5. تهران : انتشارات ساوالان.
وین، ک. هوی. (2010). مقدمهای بر روش تحقیق کمی در علوم تربیتی. ترجمه عبدالحسین عباسیان و مرتضی طاهری. (1390). انتشارات شرح.
Baer, R. A. (2003), “Mindfulness training as a clinical intervention: A conceptual and empirical review”. Clinical Psychology: Science and Practice, 10(2), 125-143.
Beard, K. S., Hoy, W, K., Hoy, A, W. (2014). Academic optimism of individual teachers: confirming a new construct, teaching and teacher education, x, 1-9.
Burisch.M. (2002). A longitudinal study of burnout: the relative importance of dispositions and experiences. Work and stress, 16. 1-17.
Chambers.R. Gullone.E. Allen,B. (2009). Mindful emotion regulation: An integrative review. Clinical psychology. 29(6). 560-572.
Flook, L., Goldberg, S.B., Pinger, L., Bonus, K., & Davidson, R.J. (2013). Mindfulness for teachers: A pilot study to assess effects on stress, burnout and teaching efficacy. Mind Brain Education, 7(13).1-13.
Gurol, M. & Kerimgil, S. (2010). Academic optimism. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 929-932.
Heppner, P. P., Wampold, B. E., & Kivlighan, D. M., Jr. (2008). Research design in counseling (Research, Statistics, & Program Evaluation) (3rd ed.). Belmont, CA: Brooks/Cole.
Hoy, W. K., Tarter, C. J., & Woolfolk. H. A. (2006). Academic optimism of schools: A force for student achievement. American Educational Research Journal, 43, 425–446.
Kabat-Zinn, J. (1990). Full catastrophe living: using the wisdom of your body and mind to face stress, pain and illness. Chapter4: Sitting Meditation: Nourishing the Domain of being (59-72).
Kemeny, M. E., Foltz, C., Cavanagh, J. F., Cullen, M., Giese-Davis, J., Jennings, P., Ekman, P. (2012). Contemplative/emotion training reduces negative emotional behavior and promotes prosaically responses. Emotion, 12(2), 338-350.
Krishna, R.M. (2014). Mindfulness: the untapped innate catalyst for healing, happiness and health, JOkla State Med Assoc, 107(12), 649-51.
Maslach, C. and Jackson, S. E. (1981). “The measurement of experienced burnout”. Journal of Occupational Behavior, 2, 99-113.
Maslach, C. and Schaufeli, W.B. (2001), “Historical and conceptual development of burnout”, in Schaufeli, W.B., Maslach, C. and Marek, T. (Eds), Professional Burnout: Recent Developments in Theory and Research, Taylor & Francis, Washington, DC, 1-16.
Napoli, M. (2004). Mindfulness training for teachers: A pilot program. Complemantary Health Practice Review, 9(1), 31- 42.
Ndubisi, N.O. (2012). Mindfulness, reliability, pre-emptive conflict handling, customer orientation and outcomes in Malaysia's healthcare sector. Journal of Business Research, 65, 537-543.
Parker, P. D., Martin, A. J., Colmar, S., & Liem, G. A. (2014). Teachers’ workplace well-being: Exploring a process model of goal orientation, coping behavior, engagement, and burnout. Teaching and Teacher Education, 28(4), 503-513.
Praissman, S.H. (2008). Mindfulness-based stress reduction:A literature review and clinician’s guide. Journal of the American Academy of Nurse Practitioners, 20, 212–216.
Ryan, R.M., & Brown ,K.W. (2003). Why we don’t need self-esteem: basic needs,mindfulness and the authentic self. Psychological inquiry. 14. 71-76.
Roeser, R. W., Skinner, E., Beers, J., & Jennings, P. A. (2012).Mindfulness training and teachers professional development: An emerging area of research and practice. Child Development Perspectives, 6(2), 167-173.
Schaufeli, W.B. and Salanova, M. (2007), “Work engagement: an emerging psychological concept and its implications for organizations”, in Gilliland, S.W., Steiner, D.D. and Skarlicki, D.P. (Eds). Research in Social Issues in Management, (5): Managing Social and Ethical Issues in Organizations, Information Age Publishers, Greenwich, CT, 135-77.
Segal, Z., Williams, J. W., & Teasdale, J. (2013). Mindfulness-based cognitive therapy for depression: A new approach to preventing relapse. New York: Guilford Press.
Shonin, E., Van Gordon, W., Slade, K., Griffiths, M.D. (2013). Mindfulness and other Buddhist-derived interventions in correctional settings: A systematic review. Aggression and Violent Behavior, In press.
Siu, O. L., Cooper, C. L., & Phillips, D. R. (2014). Intervention studies on enhancing work well-being, reducing burnout, and improving recovery experiences among Hong Kong health care workers and teachers. International Journal of Stress Management, 21(1), 69.
Skovholt, T. M., & Mathison, M. J. (2014). The resilient practitioner: Burnout prevention and self-care strategies for counselors, therapists, teachers, and health professionals. Routledge.
Tschannen-Moran, M., Bankole, R. A., Mitchell, R. M. & Moore, J. R. D. M. (2013). Student academic optimism: A confirmatory factor analysis. Journal of Educational Administration, 51 (2), 150-175.
Valentine, S., Godkin, L. & Varca, Ph.L. (2010). Role conflict, mindfulness, and organizational ethics in an education-based healthcare institution. Journal of Business Ethics, 94,455–469.
Van Son, J., Nyklicek, I., Pop, V., & Pouwer, F. (2011). Testing the effectiveness of a mindfulness-based intervention to reduce emotional distress in outpatients with diabetes (DiaMind): design of a randomized controlled trial. BMC Public Health, 11(131).1-11.
Woolfolk, H. A., Hoy, W. K., & Kurz, N. (2008). Teachers academic optimism: The development and test of a new construct. Teaching and teacher education, 24, 821- 834.
Wallace, B.A., & Shapiro , S.L. (2006). Mental balance and well-being. American psychologist. 61(7). 690-701.