برک، ل. (2007). روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی) جلد اول، ترجمه سیدمحمدی (1389). تهران، نشر ارسباران.
بیابانگرد، ا .(1382). روشهای افزایش عزتنفس درکودکان و نوجوانان. چاپ هفتم، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
حسینیان، س. (1384). بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان دختر و پسر گریزان و عادی، مجله مطالعات روانشناختی، سال اول شمارگان 2 و 3، صص 82ـ73.
چناری، م .(1387). مقایسة خودپندارة دانشآموزان واجد والدین دارای نگرشهای تربیتی مثبت و منفی با توجه به جنس دانشآموزان. فصلنامه خانواده و پژوهش سال دوم، شماره 4، تابستان 1387.
رضاپور میرصالح، ی. ریحانی کیوی، ش. خباز، م. ابوترابی کاشانی، پ (1389). مقایسه رابطه تبیین مؤلفههای ابرازگری هیجانی و خودپنداره در دانشجویان دختر و پسر. فصلنامه روانشناسی کاربردی، شماره (13)، صص 51ـ45.
شعاع کاظمی، م. (1387). بررسی مقایسهای رفتار چت کردن و رابطه آن با خودپنداره دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا (س)، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات روانشناختی، سال چهارم، شماره 2.
شعاع کاظمی، م. مومنی جاوید، م (1387). مقایسه خودپنداره دانشجویان ایرانی و افغانی. پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، شماره هشتم، پاییز و زمستان 1387. صص 72ـ57.
شهاب جهانلو، ع. غفرانیپور، ف. کیمیاگر، م. وفایی، م حیدرنیا، ع. سبحانی، س. ع. جهانی، ژ 1386). ارتباط بین آگاهی، خودکارآمدی و کیفیت زندگی با کنترل قند و چربی خون در بیماران دیابتیک مصرفکننده دخانیات. مجله پزشکی هرمزگان سال یازدهم، شماره چهارم، زمستان، 86، صص: 261ـ266.
صابری، ه. پاشاشریفی، ح. افروز، غ. ع. حسینیان، س (1388). رابطه رضایت شغلی، رضایت زناشویی و احساس خودکارآمدی با سلامت روان معلمان مدارس عادی، تیزهوشان و آهسته گام. مجله اندیشه و رفتار، شماره 12، تابستان 1388. صص 44 ـ 29.
غفاری، ا. ارفع بلوچی، ف (1390). رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد. مجله پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، سال اول، شماره 2، صص: 136ـ121.
کاوه، م. ح. شجاعیزاده، د. شاه محمدی، د. افتخار اردبیلی، ح. رحیمی، ع. بوالهری، ج (1381). ارزیابی نقش معلمان در ارائه خدمات سلامت روان. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، سال اول، شماره 4. صص 14ـ1.
کریمزاده شیرازی، م. رضویه، ا. کاوه، م. ح. ارتباط کیفیت زندگی و خودکارآمدی معلمان شاغل شهرستان شهرکرد، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دوره 1، شماره 1، بهار 1387 صص: 35 ـ28.
نجات، س. منتظری، ع. هلاکوئی نائینی، ک. محمد، ک. مجدزاده، ر. (1385). استانداردسازی پرسشنامة کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت (WHQOL- BREF): ترجمه و روانسنجی گونة ایرانی. فصلنامه دانشکدة بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، دورة چهارم، شمارة چهارم، صص 12-1.
نصیری، حبیبالله ( 1385). بررسی روایی و پایایی مقیاس کوتاه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت و تهیة نسخة ایرانیآن. سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. تهران: دانشگاه علم و صنعت.
Campbell, J. D., Assanand, S., & Paula, A. D. (2003). The structure of the self-concept and its relation to psychological adjustment. Journal of Personality, 71(1), 115.
Epstein, S. (1973). The Self-Concept Revisited or a Theory of a Theory. American Psychologist (1973), 28, 404-414.
Fernandez, A. R. (2009). Physical self-concept and psychological well-being/wellness during adolescence. Published on February 3, 2009 at 5:55 AM.
Maniago B, Why Kindergarten Jobs are Important. Accessible on: http://www.streetdirectory.com/travel_guide/main/business_finance_marketing/why_kindergarten_jobs_are_important.html.
Martinez, c. J. Martin, A, J. Dowson, m. (2006).Investigating self-concept and health-related quality of life. http://www.self.ox.ac.uk/Conferences/2006/Donovan1.pdf.
Šimickova-Čizkova, j. (2011). Monitoring of teachers and teaching profession students’ quality of life. Health Education: Initiatives for Educational Areas. School and Health 21, 2011.
Park J. (2003). Adolescent self-concept and health into adulthood. Health Rep. 2003; 14 Supply: 41-52.
Relationship between Teacher Self-Concept and Teacher Efficacy. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association (New Orleans, LA, November 13-16, 1990).
Tatalović Vorkapić, S. (2012). The Significance of Preschool Teacher’s Personality in Early Childhood Education: Analysis of Eysenck’s and Big Five Dimensions of Personality. International Journal of Psychology and Behavioral Sciences. 2012; 2(2): 28-37.
Van Gent, T; Goedhart, A.W.; Treffers, P. D. A. )2011). Self-Concept and Psychopathology in Deaf Adolescents: Preliminary Support for Moderating Effects of Deafness-Related Characteristics and Peer Problems. Journal of Child Psychology and Psychiatry, v52 n6 p720-728 Jun 2011.
Vickery CD, Gontkovsky ST, Caroselli JS (2005). Self-concept and quality of life following acquired brain injury: a pilot investigation. Brain Inj. 2005 Aug 20; 19(9):657-65