ابطحی، سیدحسین. عابسی، سعید. (1386). توانمندسازی کارکنان. کرج: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
اسکندری، مجتبی. (1381). طراحی و تبیین الگوی توانمندسازی مدیران«بررسی موردی مدیران کاروانهای حج جمهوری اسلامی ایران» سازمان حج و زیارت. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
اسمیت، جین. (1381). توانمندسازی کارکنان. ترجمه سعید باقریان. تهران: انتشارات خرم.
افجه، سید علیاکبر. میری، عبدالرضا. (1388). الگوی توانمندی برای ارتقای عملکرد کارکنان صنعت قطعهسازی خودرو در ایران. فصلنامه علوم مدیریت ایران. 14: 169-149.
بلانچارد، کارلوس و راندولف. (1378). مدیریت تواناسازی کارکنان. ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی. تهران: نشر مدیران.
بلانچارد، کارلوس و راندولف. (1379). سه کلید توان افزایی. ترجمه فضل الله امینی. تهران: نشر افرا.
بهشتی، احمد. (1388). اندیشة سیاسی تربیتی علوی در نامههای نهجالبلاغه. چاپ اوّل. قم: بوستان کتاب.
پورظهیر، علیتقی. جهانیان، رمضان. (1388). بررسی ابعاد توانمندسازی مدیران آموزشی به منظور ارائه چارچوب مناسب جهت مدیران مدارس کشور. پژوهشهای مدیریت. 83 : 136-121.
پورمحسنی کلوری، فرشته. (1389). طراحی برنامه توانمندسازی زوجین بر مبنای الگوی رضایتمندی زناشویی و مقایسه آن با برنامه توانمندسازی انریچ. رساله دکتری روانشناسی. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه تربیت مدرس.
تقیپور، علی، جهانیان، رمضانیان. (1388). بررسی ابعاد توانمندسازی مدیران آموزشی. مجله پژوهش مدیریت. شماره83. 6.
جزنی، نسرین. رستمی، علی. (1390). طراحی و توسعه مدل استراتژیک توانمندسازی منابع انسانی در سازمانهای دانشمحور. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی. 3(1): 54-24
جزینی. علیرضا. نوایی، مجید. (1393). طراحی مدل توانمندسازیهای پویا برای ارتقا شایستگی کارکنان و عملکرد مدیران در ناجا. فصلنامه نظارت و بازرسی. 27: 36-13.
جعفری تبریزی، محمّدتقی. (1386). حکمت اصول سیاسی اسلام. چاپ اوّل. تهران: بِه نشر؛ آستان قدس رضوی.
مکارم شیرازی، ناصر. (1390). پیام امام(ع). چاپ اوّل. قم: انتشارات امام علی بن ابیطالب(ع).
منصف، سید محمود. (1383). اصول سرپرستی و مدیریت. رشت: انتشارات کتیبه گیل.
موحّدی لنکرانی، محمّدفاضل. (1382). آیین کشورداری از دیدگاه امام علی(ع). حسین کریمی زنجانی. چاپ اوّل. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
موسوی خمینی، سید روح الله. (1386). صحیفه امام. چ چهارم. تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره
Askaripoor galoyak, Hossein. Mousavi tabatabaei, Seyed reza. Amini, Mohammadreza. (2013). Provide Three-dimensional model of employees empowerment evaluation Case study: an automotive manufacturer. International Research Journal of Applied and Basic Sciences. 4(8): 2393-2403.
Bandura A. (1997). Self efficacy: the exercise of control. W.H. Freeman New York.100-151-517.
Bennins, W. and Nanus, B. (1985). Leaders :the strategies for taking charge. New York :Harper &Row.
Bowen, D. E., & Lawler, E.E. (2011). The Empowerment of Service Workers: What, Why, When. Sloan Management Review.
Bradford, D.L. & Cohen, A.R. (1984). Managing for Excellence: the Guide to Developing High Performance in Contemporary Organizations. New York: John Wiley.
Burgess, Rita Elizabeth. (2014). A Correlational Analysis of Empowerment and Experience with Resistance to Change. Thesis for Doctor of Business Administration. College of Management and Technology. Walden University.
Chen, Gilad. Kirkman, Bradley L. Kanfer, Ruth. Allen, Don. Rosen, Benson. (2007). A Multilevel Study of Leadership, Empowerment, and Performance in Teams. Journal of Applied Psychology. 92(2): 331–346.
Lee, J.A. (2001). The Empowerment Approach to Social Work Practice: Building The Beloved Community (2 ended). New York: Columbia University Press.
Lishchinsky- Shapira, Orly. Tsemach, Sigalit. (2014). Psychological Empowerment as a Mediator between Teachers’ Perceptions of Authentic Leadership and Their Withdrawal and Citizenship Behaviors. Educational Administration Quarterly. 50(4): 675–712.
Luks, J. Alan & Savery, Lawson K. (2001). The relationship Levels: between Empowerment, Job satisfaction and Reported Stress Some Australian Evidence. Leadership & Organization Development Journal. Vol. 22. No, 3.
Mallak, L. A., & Kurstedt, H.A. JR. Non/Dec. (1996). Understanding & Using Empowerment to Change Organizational Culture. Industrial Management. Vol.38. No.6: 8-40.
Saremi, Hamid. (2015). Empowerment as a New Approach in the Management. Proceedings of the International Conference on Global Business, Economics, Finance and Social Sciences. Bangkok, Thailand.
Siegall, M. & Gardner, S. (2000). Contextual Factors of Psychological Empowerment. Personal Review. Vol. 29. No, 6: 703-722.
Skinner, J. Fleener, B. Rinchiuso, M. (2003). Examining The Relationship Between Supervisors and Subordinate Feeling of Empowerment With LMX As A Possible Moderator. 24th Annual Conference For Industrial Organizational Behavior.
Sprietzer, G.M. (1995). Psychological Empowerment in The Workplace: Dimensions, Measurement, and Validation. Academy of Management Journal. Vol.3. No.1:1372-1445.
Vacharakiat, Marayart. (2008). The Relationships of Empowerment, Job Satisfaction, and Organizational Commitment among Filipino and American Registered Nurses Working in the U.S.A. A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy at George Mason University.
Vogt, j. F., Murrel. K. L. (1990). Empowerment In Organization How To Spark Exceptional Performance University Associates. San Diego, CA..
Wang, J.L. Zhang, D. J. (2012). An exploratory investigation on psychological empowerment among Chinese teachers. Advances in Psychology Study. 1: 13-21.
Zeglat, D. Aljaber, M. Alrawabdeh, W. (2014). Understating the impact of employee empowerment on customer oriented behavior. Journal of Business Studies Quarterly. 6: 55-67.
Zimmerman, M.A. (1990). Taking Aim on Empowerment Research: on The Distinction Between Individual and Psychological Conceptions. American Journal of Community Psychology. Vol. 18: 169 – 177.