هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش هوش هیجانی و هوش معنوی بهعنوان عوامل پیشبینیکننده کیفیت زندگی در معلمان زن بود. بدین منظور 280 معلم زن با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای هوش هیجانی بار-ان (1997)، هوش معنوی ناصری (1386) و مقیاس کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1998) استفاده شد. تحلیل همبستگی دادهها نشان داد که اکثریت مولفههای هوش هیجانی رابطه مثبت معناداری با زیر مقیاسهای کیفیت زندگی دارند. از طرف دیگر روابط مثبت معنیداری میان بعضی مولفههای هوش معنوی و زیر مقیاسهای کیفیت زندگی مشاهده شد. همچنین تحلیل دادهها با استفاده از روش رگرسیون چندگانه نشان داد که بعضی مولفههای هوش هیجانی و هوش معنوی بهصورت معنیداری کیفیت زندگی را پیشبینی میکنند.
ﺣـﺴﻴﻨﻴﺎن, ﺳﻴﻤﻴﻦ, ﻗﺎﺳـﻢزاده, ﺳـﻮﮔﻨﺪ, & ﻧﻴﻜﻨﺎم, ﻣﺎﻧـﺪاﻧﺎ. (1390). پیش بینی کیفیت زندگی معلمان زن براساس متغیرهای هوش هیجانی و هوش معنوی. مشاوره شغلی و سازمانی, 5(9), -.
MLA
ﺳﻴﻤﻴﻦ ﺣـﺴﻴﻨﻴﺎن; ﺳـﻮﮔﻨﺪ ﻗﺎﺳـﻢزاده; ﻣﺎﻧـﺪاﻧﺎ ﻧﻴﻜﻨﺎم. "پیش بینی کیفیت زندگی معلمان زن براساس متغیرهای هوش هیجانی و هوش معنوی", مشاوره شغلی و سازمانی, 5, 9, 1390, -.
HARVARD
ﺣـﺴﻴﻨﻴﺎن, ﺳﻴﻤﻴﻦ, ﻗﺎﺳـﻢزاده, ﺳـﻮﮔﻨﺪ, ﻧﻴﻜﻨﺎم, ﻣﺎﻧـﺪاﻧﺎ. (1390). 'پیش بینی کیفیت زندگی معلمان زن براساس متغیرهای هوش هیجانی و هوش معنوی', مشاوره شغلی و سازمانی, 5(9), pp. -.
VANCOUVER
ﺣـﺴﻴﻨﻴﺎن, ﺳﻴﻤﻴﻦ, ﻗﺎﺳـﻢزاده, ﺳـﻮﮔﻨﺪ, ﻧﻴﻜﻨﺎم, ﻣﺎﻧـﺪاﻧﺎ. پیش بینی کیفیت زندگی معلمان زن براساس متغیرهای هوش هیجانی و هوش معنوی. مشاوره شغلی و سازمانی, 1390; 5(9): -.