شفیعآبادی، ع (1392)، راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفهای و نظریههای انتخاب شغل، تهران، رشد.
غفارزاده، زهرا (1390). بررسی بررسی رابطه نیاز به پیشرفت، رضایت شغلی و سخت رویی و فرسودگی شغلی در بین دبیران زن مقطع ابتدایی تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.
فرزی، حامد و همکاران (1392). تعیین رابطه سخترویی و انگیزه پیشرفت با احساس از موفقیت ورزشی در دانشجویان ورزشکار دانشگاهها. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. دوره 2، شمارة 3.
فروغی، س (1375)، بررسی ارتباط بین انواع تیپهای شخصیتی پرستاران با میزان رضایت شغلی آنان در بیمارستانهای خرمآباد، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تربیت مدرس.
قمری، م (1386)، مقایسه سخترویی و رضایت شغلی و رابطه این متغیرها در میان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد و دبیران آموزش و پرورش ابهر، تازهها و پژوهشهای مشاوره، شماره 21، تهران.
دانش فرد ،ک و دیگران (1388). بررسی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی باکارایی کارکنان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار.
منظرغیب، طیبه و همکاران (1391). رابطه هوش هیجانی با میزان سختروئی دانشجویان دانشگاه. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی. دروه چهارم، شماره 13.
نصیری پور، امیر اشکان و همکاران (1392). عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان براساس نظریه هرزبرگ در بیمارستانهای آموزشی شهرستان قزوین. مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران) پیاورد سلامت، دوره 7، شماره 4.
هالند، ح. ال (1390)، حرفه مناسب شما چیست؟ ترجمه سیمین حسینیان و سیده منور یزدی، تهران، کمال تربیت.
هومن، ح (1381)، تهیه و استاندارد ساختن مقیاس سنجش رضایت شغلی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
میرهاشمی، م (1385)، پیشبینی رضایت شغلی اعضای هیئت علمی براساس ادراک آنان از عوامل انگیزشی، رودهن، اندیشههای تازه در علوم تربیتی، شماره 4.
Brooks, M. V. (2003). Health-related hardiness and chronic illness .Nursing Forum, 38: 11-20.
Hardt, S.M.A.D, C.N.H M, K.T. (2003). The relationship between hardness, supervision support, group cohesion and job stress as predicators of job satisfaction university of Texas.
Harrisson, M, L C. G & D A, (2002). Hardiness, work support and psychological distress among nursing assistants and registerd nurses in Quebec. journal of nursing education.
Jadkines, S & R, (2006). Hardiness, stress and usev of ill-time among nurse managers, journal of nursing education. Winfield AH. Stress in academic: some recent research finding.In DT. Kenny, JG. Cardson, FG. McGuigan and JL. Shepard (Eds). Stress and health: Research and clinical application; Sydney: Harward, 2000.
Judg, T. A., T, C. J., B, J. E., and P, G. K. (2001). The job satisfaction –job performance relationship: A qualitative and quantitative review. Psychological Bulletin, 127.
Kobasa, S. C (1979) stressful life events, personality and health, journal of personality and social psychology, 45.
Kobasa, S. C & Maddi, S. R, (1982). Personality and Constitution as mediators in the stress illness relationship, journal and social behavior, 22.
Mayor, S. (2008). Review confirms workplace counseling reduces stress. British medical journal.Vol. 322, pp. 637.
Yang, K., & Kassekert, A. (2010). Linking Management Reform with Employee Job Satisfaction: Evidence from Federal Agencies. Journal of Public Administration Research and Theory, 20(2), 413-436.