@article { author = {اسمعیلی, معصومه and امان اللهی, زهرا and تاجیک, عاطفه}, title = {Compare the effectiveness of two methods of career counseling based on modern and postmodern theory on strategies of emotion regulation of teachers: cognitive reappraisal and suppression}, journal = {Career and Organizational Counseling}, volume = {8}, number = {29}, pages = {124-144}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2008-1626}, eissn = {2645-3320}, doi = {}, abstract = {The aim ofthe current study was the investigation and comparison the effect of two methods of career counseling base on modern and postmodern theories on reappraisal and suppression as strategies of emotion regulation of teachers in service during school year of 2012-13 in Isfahan city. This is a quasi-experimental study with Pretest-Posttest design with control group. 30 teachers were selected by using available sampling and randomly divided to two experiment and control groups (10teacher in each group). Data was gathered by using emotion regulation questionnaire and was analyzed by using SPSS-16 and analysis of covariance and LSD test. Teachers in experimental groups participate in modern career counseling, seven sessions, weekly The results showed that both modern and postmodern career counseling have significant effect on reappraisal (P}, keywords = {Reappraisal,Suppression,Career counseling,Teachers}, title_fa = {مقایسه‌ی تأثیر دو شیوه ی مشاوره مسیر شغلی مبتنی بر نظریات مدرن و فرامدرن بر راهبردهای تنظیم هیجان معلمان: ارزشیابی مجددشناختی و فرونشانی}, abstract_fa = {چکیدههدف این پژوهش، بررسی و مقایسه‌ی تأثیر دو شیوه­­ی مشاوره‌ی مسیر شغلی مبتنی بر نظریه های مدرن و فرامدرن بر ارزشیابی مجدد و فرونشانی به عنوان راهبردهای تنظیم هیجان در معلمان مشغول به خدمت در شهر اصفهان در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ بود. روش پژوهش از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه بود. ۳۰ معلم بهشیوه‌ی نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه مشاوره‌ی مسیر شغلی مدرن،  مشاوره‌ی مسیر شغلی فرامدرن و گروه گواه قرار گرفتند (هر گروه ۱۰ نفر).  داده­ها با استفاده از پرسشنامه­ی تنظیم هیجان گراس و جان(۲۰۰۳) گردآوری شد وبا استفاده از نرم افزارSPSS و تحلیل کواریانسو آزمون تعقیبی LSD تحلیل شد. معلمان گروه های آزمایش به صورت هفتگی در هفت جلسه مشاوره  شغلی مدرن و مشاوره  شغلی فرامدرن شرکت کردند.نتایج پژوهش نشان داد که هم مشاوره‌ی مسیر شغلی فرامدرن و هم مشاوره‌ی مسیر شغلی مدرن بر ارزشیابی مجدد (۰۰۱/۰ p <) و فرونشانی (۰۰۱/۰ p <) تاثیر معناداری داشتند.  نتایج آزمون تعقیبی نشان داد بین دو شیوه مشاوره‌ی  شغلی مدرن و فرامدرن در تاثیر گذاری بر ارزشیابی مجدد و فرونشانی تفاوت معنادار وجود نداشت (۰۵/۰ p >).نتیجه گیری: مشاوره  شغلی مدرن و فرامدرن می توانندارزشیابی مجدد را افزایش دهند و هم چنین می توانند و فرونشانی را کاهش دهند.  }, keywords_fa = {کلیدواژه­ها: ارزشیابی مجدد شناختی,فرونشانی,مشاوره شغلی,معلمان}, url = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99649.html}, eprint = {} }