%0 Journal Article %T مقایسه‌ی تأثیر دو شیوه ی مشاوره مسیر شغلی مبتنی بر نظریات مدرن و فرامدرن بر راهبردهای تنظیم هیجان معلمان: ارزشیابی مجددشناختی و فرونشانی %J مشاوره شغلی و سازمانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2008-1626 %A اسمعیلی, معصومه %A امان اللهی, زهرا %A تاجیک, عاطفه %D 2016 %\ 12/21/2016 %V 8 %N 29 %P 124-144 %! مقایسه‌ی تأثیر دو شیوه ی مشاوره مسیر شغلی مبتنی بر نظریات مدرن و فرامدرن بر راهبردهای تنظیم هیجان معلمان: ارزشیابی مجددشناختی و فرونشانی %K کلیدواژه­ها: ارزشیابی مجدد شناختی %K فرونشانی %K مشاوره شغلی %K معلمان %R %X چکیدههدف این پژوهش، بررسی و مقایسه‌ی تأثیر دو شیوه­­ی مشاوره‌ی مسیر شغلی مبتنی بر نظریه های مدرن و فرامدرن بر ارزشیابی مجدد و فرونشانی به عنوان راهبردهای تنظیم هیجان در معلمان مشغول به خدمت در شهر اصفهان در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ بود. روش پژوهش از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه بود. ۳۰ معلم بهشیوه‌ی نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه مشاوره‌ی مسیر شغلی مدرن،  مشاوره‌ی مسیر شغلی فرامدرن و گروه گواه قرار گرفتند (هر گروه ۱۰ نفر).  داده­ها با استفاده از پرسشنامه­ی تنظیم هیجان گراس و جان(۲۰۰۳) گردآوری شد وبا استفاده از نرم افزارSPSS و تحلیل کواریانسو آزمون تعقیبی LSD تحلیل شد. معلمان گروه های آزمایش به صورت هفتگی در هفت جلسه مشاوره  شغلی مدرن و مشاوره  شغلی فرامدرن شرکت کردند.نتایج پژوهش نشان داد که هم مشاوره‌ی مسیر شغلی فرامدرن و هم مشاوره‌ی مسیر شغلی مدرن بر ارزشیابی مجدد (۰۰۱/۰ p <) و فرونشانی (۰۰۱/۰ p <) تاثیر معناداری داشتند.  نتایج آزمون تعقیبی نشان داد بین دو شیوه مشاوره‌ی  شغلی مدرن و فرامدرن در تاثیر گذاری بر ارزشیابی مجدد و فرونشانی تفاوت معنادار وجود نداشت (۰۵/۰ p >).نتیجه گیری: مشاوره  شغلی مدرن و فرامدرن می توانندارزشیابی مجدد را افزایش دهند و هم چنین می توانند و فرونشانی را کاهش دهند.   %U