@article { author = {Zarei, Majid and Mahdad, Ali and Golparvar, Mohsen}, title = {Development of educational package based on job success of hemophilic patients and its efficacy on job success and job satisfaction of these patients}, journal = {Career and Organizational Counseling}, volume = {10}, number = {37}, pages = {31-48}, year = {2018}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2008-1626}, eissn = {2645-3320}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to determine the effect of educational package based on job success for hemophilic patients on job success and job satisfaction of these patients. The research method was semi-experimental, and research design was two groups with three stages (pre-test-post-test-follow-up) design. In order to carry out the research, from 600 hemophiliac patients in Isfahan in 2017, 40 patients were selected based on criteria of entry and exit and assigned them randomly in two groups of experimental group (20) and control group (20). Two questionnaires of job success and job satisfaction questionnaire (JDI) were used to measure the variables of the research in the pretest, post-test and follow-up phases. The experimental group received 11 sessions of 2 hours under the educational package based on job success for hemophilic patients and the control group did not receive any training. Finally, the number of samples was reduced to two groups of 16 people, considering the drop and the criteria for leaving the study. The data were analyzed with the use of repeated measure analysis of variances. The results showed that there is a significant difference between the experimental and control groups in the job success and job satisfaction and its dimensions including the nature of work, care, rights, promotion, colleagues and the work environment in both post-test and follow-up (p}, keywords = {educational package based on job success,Job Satisfaction,job success,hemophilia}, title_fa = {تاثیر بسته آموزشی مبتنی بر موفقیت شغلی بیماران هموفیلی بر موفقیت شغلی و خشنودی شغلی این بیماران}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر بسته آموزشی مبتنی بر موفقیت شغلی بیماران هموفیلی بر موفقیت شغلی و خشنودی شغلی این بیماران بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح پژوهش، دو گروهی سه مرحله ای (پیش آزمون- پس آزمون-پیگیری) بود. به منظور انجام پژوهش از 600 نفر بیمار هموفیلی در شهر اصفهان در سال 1396، 40 بیمار به صورت هدفمند مبتنی بر ملاک های ورود و خروج انتخاب شدند و بطور تصادفی در دو گروه گروه آزمایش (20 نفر) و گروه کنترل (20 نفر) گمارش شدند. دو پرسشنامه موفقیت شغلی و پرسشنامه خشنودی شغلی (JDI) جهت سنجش متغیرهای پژوهش در مراحل پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری مورد استفاده قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 11 جلسه 2 ساعته تحت بسته آموزشی مبتنی بر موفقیت شغلی بیماران هموفیلی و گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفتند. با احتساب ریزش و ملاک های خروج از پژوهش در نهایت تعداد نمونه به دو گروه 16 نفری تقلیل یافت. داده ها از طریق تحلیل واریانس اندازه گیری تکرار شده تحلیل گردید. نتایج نشان داد که بین گروه های آزمایش و کنترل  در موفقیت شغلی و خشنودی شغلی و ابعاد آن شامل ماهیت کار، سرپرستی، حقوق، ارتقاء، همکاران و محیط کار هم در پس­آزمون و هم در پیگیری تفاوت معناداری وجود دارد (01/0>P). به این معنی که بسته آموزشی موفقیت بر خشنودی شغلی و ابعاد آن همراه با موفقیت شغلی بیماران هموفیلی موثر بوده است. بنابراین از این بسته آموزشی می توان در راستای بهبود وضعیت شغلی بیماران هموفیلی گامی موثر برداشت. }, keywords_fa = {بسته آموزشی مبتنی بر موفقیت شغلی,خشنودی شغلی,موفقیت شغلی,هموفیلی}, url = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99896.html}, eprint = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99896_967a1518f36b9b2691e147741e336bc7.pdf} }