TY - JOUR ID - 99245 TI - تأثیر آموزش مشاوره گروهی به سبک سایکودرام (روان نمایشگری) بر بازخورد سازمانی و سازگاری شغلی میان کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اصفهان JO - مشاوره شغلی و سازمانی JA - JCOC LA - fa SN - 2008-1626 AU - ﺻﺎدﻗﻴﺎن, ﻓﺎﻃﻤﻪ AU - اﻋﺘﻤﺎدی, ﻋﺬرا AD - داﻧﺸﮕﺎه آزاد ﺧﻤﻴﻨﻲ ﺷﻬﺮ AD - دانشگاه اﺻﻔﻬﺎن Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 5 IS - 8 SP - EP - KW - سایکودرام KW - بازخورد سازمانی KW - سازگاری شغلی DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مشاوره گروهی سایکودرام بر بازخورد سازمانی و سازگاری شغلی اجرا شد. روش تحقیق بهصورت نیمه تجربی با پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اصفهان هستند که براساس نمونهگیری 60 نفر انتخاب و در دو گروه آزمایش (30 نفر) و گواه (30 نفر) گمارده شدند. ابزار اندازهگیری در این پژوهش پرسشنامه پرسشنامه بازخورد کارکنان آلدرز (2000) و پرسشنامه سازگاری شغلی پورکبیریان (1386) است. اطلاعات تحقیق با استفاده از نرمافزار spss و با روش تحلیل کوواریانس دادهها تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که آموزش مشاوره گروهی سایکودرام بر بازخورد سازمانی و سازگاری شغلی تأثیر داشته است (p<0/05) و (p<0.01). UR - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99245.html L1 - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99245_c0a77d63436dd9180b033c394c301d3c.pdf ER -