آذر، عادل؛ غلامرضایی، داود؛ دانایی فرد، حسن؛ خداداد حسینی، حمید.(1392). چالش کیفیت آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه، راهبرد فرهنگ.
بهار. دوره6، شماره 21: 171-139.
اجتهادی، مصطفی؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش و شفیع زاده، حمید.(1390). شناسایی ابعاد و نشانگرهای بهسازی اعضای هیئت علمی به منظور ارائه یک مدل مفهومی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. زمستان، دوره 17، شماره 4(62): 46-21.
اجتهادی؛ مصطفی.(1377). تحلیلی بر توانمندی ها و کاستیهای نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران" فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. پاییز، 3(پیاپی 17): 95-85.
آراسته، حمیدرضا.(1388). میان رشته ایها در آموزش عالی، فصلنامهی مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، دوره1، بهار 2: 40-25.
اسمعیلی ماهانی، حانیه؛ پورکریمی، جواد؛ میرکمالی، سیدمحمد؛ جمالی، احسان.(1399). شناسایی و تبیین عوامل موثر بر توسعه حرفهای اعضای هیئت علمی با تاکید بر نقش گروههای آموزشی: رویکردی آمیخته. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. دوره 10 شماره 29: 203-167.
آقایی، تیمور؛ تیمورنژاد، کاوه؛ اخوان هزاره، فاطمه.(1392). بررسی کارآفرینی دانشگاهی از دید اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان نمونهای از دانشگاههای بزرگ. برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، شماره 14: 208-183.
ابطحی، سید حسین؛ ترابیان، محسنی.(1389). بررسی تحقق اهداف آموزش عالی بر اساس سند چشم انداز بیست ساله کشور با روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP). پژوهش در نظامهای آموزشی، دوره 4، شماره 8: 60-31.
انتظاریان، ناهید؛ طهماسبی، طاهره.(1390). بررسی میزان هماهنگی و انطباق نظام آموزش عالی و آموزشهای فنی و حرفهای با نیازهای بازار کار. ماهنامه کار و جامعه، 140: 71-59.
انتظاری، یعقوب.(1388). کارآفرینی مبتنی بر علم، شرط لازم برای اشتغال اثربخش دانش آموختگان آموزش عالی، مجله پژوهش، 59: 56-25.
آهنچیان، محمدرضا؛ سلیمانی، الهام.(1396) ادراک اعضای هیئت علمی از حرفهای بودن در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، دوره 23، 2: 1-23.
بازرگان، عباس(1394). استانداردهای آموزش عالی: از آرمان تا واقعیت. نامه آموزش عالی، سال هشتم، 30:23-11.
بازرگان، عباس.(1391).مقدمهای بر روش تحقیق کیفی و آمیخته(رویکردهای متداول در علوم رفتاری). تهران: دیدار.
بختیاری حسن.(1397). بررسی وضعیت و نیازهای توسعه حرفهای اعضای هیئت علمی. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی. دوره 11، تابستان، 2(پیاپی42): 103-130.
بهرامی، شبنم؛ امجد زبردست، محمد؛ سلیمی، جمال.(1399). مطالعه عوامل اثرگذار بر فرایند تشکیل و توسعه هویت حرفهای اعضای هیئت علمی. کارافن. دوره 17، شماره 5: 13-25.
پاک مهر، حمیده؛ جعفری ثانی، حسین؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ کارشکی، حسین(1391). نقش کیفیت تدریس استادان و نشانگرهای آن در توسعه تفکر انتقادی دانشجویان: فرصتها و چالشهای برنامه درسی در آموزش عالی، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، سال نهم،
پاییز و زمستان، 16: 38-17.
پرند، رؤیا و قیومی، عباسعلی.(1396) تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی. پنجمین کنفرانس بین المللی رویکردهای پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت. تهران.
ثابتی، مریم؛ سپهر، محمد همایون؛ احمدی، فخرالدین.(۱۳۹۳). نقش آموزش عالی در توسعه ملی. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، پاییز، 4(پیاپی 24): 69-59.
حسنی، محمد؛ قاسم زاده، ابوالفضل؛ سامری، مریم؛ جدی، ابراهیم.(1393). تحلیل مدل معادلات ساختاری دیدگاه اعضای هیئت علمی درباره مسئولیت اجتماعی. مشاوره شغلی و سازمانی، 6،(20).
درانی، کمال و محمدی، تیمور(1385). علوم اجتماعی: بررسی رابطهی بین ویژگیهای شغلی مدل هاکمن و اولدهام و رضایت شغلی کارکنان زندانهای استان کرمانشاه. اصلاح و تربیت، 43: 5-3.
رفیعی بلداجی، حمیده؛ ملکی، حسن؛ خورسندی طاسگوه، علی.(1398). شناسایی و اولویت بندی نشانگر های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشکدة روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از دیدگاه استادان و دانشجویان. مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال هشتم، بهار و تابستان1(پیاپی 17): 120-103.
سعادت طلب، آیت.(1398).نقش مدیران دانشگاهی در توسعه اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی(مورد مطالعه: دانشگاههای جامع شهر تهران). پژوهشهای تربیتی، پاییز و زمستان، 39: 36-20.
سلاجقه، آزیتا؛ صفری، ثنا.(1394) رابطه اخلاق حرفهای با عملکرد استادان دانشگاه. اخلاق در علوم و فناوری.دوره 10، 3: 110-103.
سلامی، نیکا؛ رزقی شیر سوار، هادی؛ حقانی، محمود(1397). شناسایی عوامل ایستایی– پویایی نظام آموزش عالی در ایران، فصلنامه علمی پژوهشی آموزش عالی ایران، سال دهم، تابستان،2: 110-89.
سلطانی، اصغر؛ رستگاری، زهرا.(1399). بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش تدریس اعضای هیئت علمی در آموزش عالی(مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان). پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال هفدهم، دوره دوم، 38،(پیاپی 65): 157-142.
سلیمی، قاسم؛ حیدری، الهام؛ کشاورزی، فهیمه.(1394). شایستگسهای اعضای هیئت علمی جهت تحقق رسالت دانشگاهی؛ تأملی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دکتری. دوفصلنامه نواوری و ارزش آفرینی، سال سوم، 7: 103-85.
صابری، سیدمحمود؛ محمدخانی، کامران؛ آراسته، حمیدرضا.(1394). بررسی عوامل مؤثر بر بهره وری اعضای هیئت علمی دانشگاه و ارائه مدل جهت بهبود آن(مطالعه منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی. پژوهش در نظامهای آموزشی، دوره 9، 29: 55-80.
عباسی، محمدرضا؛ شیره پزآرانی،د علی اصغر.(1390). سیاستگذاری کیفیت آموزش عالی: چالشها و چشم اندازها، پنجمین همایش "ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی" دانشگاه تهران- پردیس دانشکدههای فنی.
عبدالهی، بیژن و حیدری، سریه.(1388). عوامل مرتبط با توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه: مطالعه موردی دانشگاه تربیت معلم تهران. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 2،(1): 135- 111.
فراستخواه، مقصود.(1385). اخلاق علمی رمز ارتقای آموزش عالی, جایگاه و سازوکارهای «اخلاقیات حرفهای علمی» در تضمین کیفیت آموزشی عالی ایران. اخلاق در علوم و فناوری, (1), 13-27.
کیخا احمد، عبدالهی حسین، خورسندی طاسکوه علی.(1398). شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت بخشی آموزش از دیدگاه متخصصان آموزش عالی و دانشجویان دکتری، مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی. دوره12، 1(پیاپی): 182-151.
گریفین، ریکی و مورهد، گرگوری،فتار سازمانی، ترجمه: الوانی، سید مهدی و معمار زاده، غلامرضا.(1380)، نشر: مروارید.
گل پرور ،محسن و وکیلی، نفیسه.(1389). نقش واسطهای غنیسازی شغل در رابطه نشانگرهای رهبری تحول گرا با تعهد عاطفی کارکنان، مجله مدیریت صنعتی، دوره 5، 12: 77-66.
محبت، هدیه؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ جعفری، پریوش.(1398). شناسایی مدل و تدوین شایستگی های اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایران: یک مطالعه ی کیفی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال ششم، 21: 91-67.
محب زادگان، یوسف؛ پرداختچی، محمدحسن؛ قهرمانی، محمد؛ فراستخواه، مقصود.(1392) اعتبارسنجی الگوی بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه های شهر تهران، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال سوم، 10: 94-73.
محسنی، هدیالسادات.(1392).الگویی برای ارتقای همکاریهای علمی بین المللی در آموزش عالی، پایان نامه دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی. واحد علوم و تحقیقات تهران.
مدنی، سید علی؛ کاویانی، الهام؛ سعیدی پور، بهمن؛ لایی، سوسن.(1397). تبیین و طراحی الگوی پویندگی و تحرک نظام آموزش عالی: رویکرد داده بنیاد. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، دوره 12، 43: 155-173.
مدهوشی، مهرداد؛ نیازی، عیسی.(1389). بررسی و تبیین جایگاه آموزش عالی ایران در جهان، فصلنامهی انجمن عالی ایران، بهار 89، سال دوم، 4: 147-111.
مشبکی، اصغر.(1385). مدیریت سازمانی: تحلیل کاربردی، ارزشی از رفتار انسانی، انتشارات ترمه، تهران، ایران.
محمدی، رضا.(1387). راهنمای عملی انجام ارزیابی درونی در نظام آموزش عالی ایران: تجارب ملی و بین المللی. انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور
مطلبی فرد، علیرضا؛ آراسته، حمیدرضا؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم؛ عبدالهی، بیژن.(1395). واکاوی عوامل مؤثر بر شکل گیری و توسعه کژکارکردیهایهای آموزشی عالی. مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی، دوره 9، 17: 9-40.
معروفی، یحیی( 1386 ). تبیین عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در دانشگاه ها و طراحی الگوی مناسب برای ارزشیابی آن. پایان نامه دکتری تخصصی در رشته علوم تربیتی -برنامه ریزی درسی؛ دانشگاه تربیت معلم - تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.