TY - JOUR ID - 102051 TI - پیش‌بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان با استفاده از خودکارآمدی تصمیم‌گیری مسیر شغلی، انطباق‌پذیری مسیر شغلی و سلامت خواب JO - مشاوره شغلی و سازمانی JA - JCOC LA - fa SN - 2008-1626 AU - پردلان, نوشین AU - وکیلی, سمیرا AD - استادیار، گروه مشاوره، دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. AD - گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 13 IS - 4 SP - 93 EP - 106 KW - سلامت خواب KW - عملکرد تحصیلی KW - خودکارآمدی تصمیم‌گیری شغلی KW - انطباق‌پذیری مسیر شغلی DO - 10.48308/jcoc.2022.102051 N2 - هدف:هدف پژوهش حاضر پیش‌بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان با استفاده از خودکارآمدی تصمیم‌گیری شغلی، انطباق‌پذیری مسیر شغلی و سلامت خواب بود. روش: روش پژوهش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی بود که در آن 320 نفر از دانشجویان استان تهران بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و توسط مقیاس انطباق‌پذیری مسیر شغلی؛ پرسشنامه خودکارآمدی تصمیم‌گیری مسیر شغلی، پرسشنامه سلامت خواب و سنجه عمکلرد تحصیلی مورد سنجش قرار گرفتند. داده‌ها با استفاده از تحلیل همبستگی پیرسون و روش رگرسیون همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد بین سلامت خواب، خودکارآمدی تصمیم‌گیری مسیر شغلی و انطباق‌پذیری شغلی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد و متغیر‌های مستقل می‌توانند در یک مدل رگرسیونی تغیرات متغیر عملکرد تحصیلی را پیش بینی کنند. نتیجه گیری: با توجه به یافته‌های به دست آمده می‌توان گفت سلامت خواب در بهبود عملکرد تحصیلی؛ خودکارآمدی تصمیم‌گیری مسیر شغلی در دورنمای شغلی؛ و انطباق‌پذیری مسیر شغلی در پیشبرد عملکرد تحصیلی دانشجویان نقش کلیدی دارند. UR - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_102051.html L1 - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_102051_8a61b5c3de4cc1b6e5df83c2bd1cdff7.pdf ER -