@article { author = {محبوبی, طاهر}, title = {}, journal = {Career and Organizational Counseling}, volume = {6}, number = {21}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2008-1626}, eissn = {2645-3320}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه خودپنداره شغلی، باورهای انگیزشی و فراشناخت با کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه متغیرهای خودپنداره شغلی، باورهای انگیزشی و فراشناخت با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی است. روش‌ پژوهش حاضر از نوع  کاربردی و کمّی است که روش متناسب با آن با توجه به موضوع و اهداف پژوهش، روش توصیفی-تحلیلی است که با بهره‌گیری از آزمون همبستگی در سال تحصیلی 94-93 انجام شده است. جامعه‌ آماری، کلیه دانشجویان مراکز دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی 11784 نفر (شامل 5434 مرد و6350 زن) است. تعداد نمونه  1178 نفر (550 مرد و 628 زن) است که با روش نمونه‌گیری طبقه­ای – تصادفی انتخاب شده‌اند. ابزارهای پژوهش شامل: پرسش‌نامه خودپنداره شغلی (شفیع آبادی، 1381)، پرسشنامه راهبردهای انگیزشی (پینتری چودیگروت، 1990)، پرسش‌نامه فراشناخت- 30 (ولز و کارترایت- هاتون، 2004). کارآفرینی روبینسون و همکاران (1991) است. برای تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی (نمودار، میانگین و ...) و تحلیلی (ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه) برای آزمون فرضیه‌ها استفاده شد. یافته­های پژوهش ضریب همبستگی خودپنداره شغلی با کارآفرینی کل آزمودنی­ها و در سطح 01/0 معنی­دار است. ضریب همبستگی باورهای انگیزشی نیز با کارآفرینی کل آزمودنی­ها در سطح 01/0 معنی­دار بود. هم­چنین ضریب همبستگی فراشناخت با کارآفرینی کل آزمودنی­ها در سطح 01/0 معنی­دار بود. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه متغیرهای پیش­بین خودپنداره شغلی، باورهای انگیزشی و فراشناخت با کارآفرینی کل آزمودنی­ها در سطح 01/0 معنی­دار است. نتایج نشان داد هرچه ویژگی‍های خودپنداره شغلی و فراشناخت دانشجویان بیشتر باشد، خلاقیت آن­ها بیشتر است و کارآفرین‍تر هستند.}, keywords_fa = {کارآفرینی,خودپنداره شغلی,باورهای انگیزشی,فراشناخت,دانشگاه پیام نور}, url = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99371.html}, eprint = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99371_fb9eda7ff3439707815e3552d04cdc46.pdf} }