@article { author = {محمدی, طاهره and فرح‌بخش, سعید}, title = {}, journal = {Career and Organizational Counseling}, volume = {6}, number = {21}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2008-1626}, eissn = {2645-3320}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه رهبری هوشمند و بهداشت روانی دبیران با تعدیل‌گری مدیریت استرس شغلی در مدارس متوسطه دوم شهر خرم‌آباد}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه بین رهبری هوشمند (هوش فرهنگی، هوش عاطفی، هوش اجتماعی، هوش معنوی، هوش سازمانی) و بهداشت روانی دبیران مدارس با تعدیل‌گری مدیریت استرس شغلی (شیوه­‌های سازگاری متمرکز بر مسأله، شیوه­های سازگاری متمرکز بر هیجان و حمایت اجتماعی) است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه آماری پژوهش شامل تعداد 302 نفر از دبیران مدارس متوسطه دوم شهرخرم‌آباد بود که با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای نسبی انتخاب شدند. ابزار اندازه­گیری عبارت از سه فرم پرسشنامه رهبری هوشمند، پرسشنامه سلامت روانی کامئو (1992) و پرسشنامه مدیریت استرس شغلی بود. به­منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که رهبری هوشمند با سلامت روانی دبیران مدارس رابطه معنی­داری دارد؛ این رابطه به­ویژه هنگامی­که متغیر تعدیل­گر مدیرت استرس شغلی وارد معادله می­شد از استحکام بیشتری برخوردار بود. به­عبارت دیگر هنگامی­که استرس شغلی مدیریت می­شد؛ رابطه رهبری هوشمند با سلامت روانی دبیران افزایش بیشتری می­یافت.}, keywords_fa = {بهداشت روان,مدیریت استرس شغلی,رهبری هوشمند,خرم‌آباد}, url = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99352.html}, eprint = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99352_8e33cd82e5f15a9cb58da208bb2c3258.pdf} }