TY - JOUR ID - 100075 TI - بررسی تاثیر عوامل مدیریت دانش بر بهبود یادگیری « در واحدهای آموزشی فنی و حرفه ای» JO - مشاوره شغلی و سازمانی JA - JCOC LA - fa SN - 2008-1626 AU - بایرامی اردی, محمد AU - تورانی, حیدر AU - خلخالی, علی AU - شکیبایی, زهره AU - کاظم پور, اسماعیل AD - گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد تنکابن، تنکابن، ایران. AD - گروه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش وپرورش. AD - گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران. AD - گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 44 SP - 129 EP - 160 KW - مدیریت دانش KW - یادگیری سازمانی KW - بهبود یادگیری KW - واحدهای آموزشی فنی و حرفه‌ای DO - 10.52547/jcoc.12.3.129 N2 - امروزه دانش نقش اساسی در تحقق اهداف سازمان و کسب مزیت رقابتی ایفا می نماید. مدیریت دانش مدیریت سرمایه‌های پنهان سازمان است، و این فرایند شامل خلق، کسب، ذخیره سازی، انتشار، به اشتراک گذاری و بکارگیری دانش است که در سایه مدیریت دانش بروز می کند. به همین دلیل از مدیران انتظار می‌رود که درک عمیقی از تحولات سازمانی داشته و عملکرد سازمان‌ها را از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مبتنی بر دانش ارتقاء دهند. از سوی دیگر، زمانی می توان این اطمینان را کسب نمود که دانش در سازمان به نحو صحیحی مدیریت شود به طوری که یادگیری افراد از دانش موجود در سازمان، در حد مناسبی باشد. بنابراین، مهمترین گام در این خصوص بررسی مدل های مختلف  مدیریت دانش و شناسایی عوامل مدیریت دانش به منظور  بهبود یادگیری است. بنابراین مقاله حاضر به بررسی مدل‌ها و شناسایی عوامل مدیریت دانش در بهبود یادگیری هنرجویان در واحدهای آموزشی فنی و حرفه‌ای پرداخته است. UR - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100075.html L1 - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100075_7ac04530d49d9bda11b9175967c74f4b.pdf ER -