TY - JOUR ID - 100022 TI - طراحی الگوی مربی گری کارآفرینانه در شرکت های کوچک و متوسط (مطالعه مورد: صنعت دارویی ) JO - مشاوره شغلی و سازمانی JA - JCOC LA - fa SN - 2008-1626 AU - عزیزی, محمد AU - وکیلی, یوسف AU - حسین لو, حمید AD - گروه توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران. AD - گروه مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. AD - گروه کارآفرینی، دانشگاه علمی و کاربردی، تهران، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 43 SP - 173 EP - 198 KW - اقدامات کارآفرینانه KW - پیامدهای کارآفرینانه KW - شرکت های کوچک و متوسط KW - متربی کارآفرینانه KW - برنامه مربی‌گری KW - مربی گری کارآفرینانه DO - 10.52547/jcoc.12.2.173 N2 - هدف: مربی‌گری کارآفرینانه، پشتیبانی­ کننده افراد به منظور تقویت و توسعه مهارت­های آنان از طریق یادگیری کارآفرینانه جهت شناسایی و تشخیص فرصت­ها است. هدف تحقیق حاضر طراحی برنامه مربی­گری کارآفرینانه است. روش: روش تحقیق توسعه­ ای - کاربردی و گردآوری داده‌ها کیفی است. در این تحقیق از روش نمونه­ گیری هدفمند و به­ طور مشخص از تکنیک گلوله برفی، تعداد 16 مصاحبه نیمه ساخت یافته با مدیران ارشد و کارشناسانی که درگیر مربی‌گری در کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط بودند، صورت پذیرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش کدگذاری باز و محوری استفاده شده است. یافته‌ها: تجزیه و تحلیل پژوهش نشان دهنده ­ی استخراج بالغ بر 212 خرده مقوله از مصاحبه­ ها، 48 مقوله فرعی و 8 زیر مقوله اصلی و 7 مقوله اصلی است که عبارتند از: اهداف پایه و پیشرفته، ویژگی­­ های متربی (ویژگی­ های کارآفرینی، عمومی شخصیتی)، ویژگی­ های مربیان (دانش و مهارت­های مربی‌گری، خصوصیات شخصیتی، توانایی­ ها، مساله گشا) شرایط سازمانی (ساختاری، مدیریتی، فرهنگی)، اقدامات مربی‌گری کارآفرینانه (مفاهیم مشترک دوطرف، وظایف مربی، وظایف متربی)، نتایج و دستاوردها شامل: مزایای فردی، مزایای سازمانی). نتایج: این مدل مربی‌گری کارآفرینانه می­ تواند در تعیین اجزای برنامه های مربی‌گری کارآفرینانه از جمله اهداف پایه و اهداف پیشرفته برنامه مربی‌گری کارآفرینانه، ویژگی‌های مورد نیاز متربی و مربی، شرایط و الزامات سازمانی، اقدامات مربی‌گری و نتایج و دستاوردها مورد استفاده قرار گیرد. UR - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100022.html L1 - https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100022_8438a19d9109afffd38b9020dfd5fe83.pdf ER -