هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی فرایند رشد و تغییر اشتیاق مسیرشغلیدانشجویان دختر دانشگاه الزهرا و مقایسه میزان اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان کارشناسی در بین ترمهای تحصیلی مختلف بود.روش: این پژوهش توصیفی از نوع مقطعی بود که با توجه به هدف آن از روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم جامعه استفاده شد. از بین 6000 دانشجوی کارشناسی تعداد 361 نفر از دانشجویان مقیاس اشتیاق مسیرشغلی (هیرشی، فروند و هرمن،2014) را تکمیل کردند.یافتهها: براساس آمار توصیفی اشتیاق مسیرشغلی و نمره گویههای آن در میان دانشجویان ترم 5 برجستهتر از سایر ترمها بود. در تحلیل واریانس یکراهه بین میزان اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان دختر در ترمهای تحصیلی مختلف تفاوت معناداری وجود نداشت. اما در مقایسه زوجی میزان اشتیاق مسیرشغلی دانشجویان ترم یک به طور معناداری کمتر از دانشجویان ترم سه و پنج بود.نتیجهگیری: نتایج نشان داد اشتیاق مسیرشغلی در طول سالهای تحصیلی افزایش مییابد. بنابراین یکی از مهمترین مداخلات مسیرشغلی برای دانشجویان سال اول میتواند تمرکز بر افزایش اشتیاق مسیرشغلی باشد.