%0 Journal Article %T طراحی مدل برندمنابع انسانی در سازمانهای دولتی ایران به روش فراترکیب %J مشاوره شغلی و سازمانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2008-1626 %A اسگندری, کریم %A جزنی, نسرین %A معمارزاده طهران, غلامرضا %A موسی خانی, مرتضی %A محتشمی, علی %D 2019 %\ 12/22/2019 %V 11 %N 41 %P 159-194 %! طراحی مدل برندمنابع انسانی در سازمانهای دولتی ایران به روش فراترکیب %K برند منابع انسانی %K سازمان‌های دولتی %K روش فراترکیب %R 10.29252/jcoc.11.4.159 %X امروزه توسعه­ی پایدار، یک هدف استراتژیک کلیدی در سازمان­های دولتی است. محققان بر این باور هستند که توسعه پایدار می­تواند با گسترش دامنه منابع انسانی و نقش­های بازاریابی سنتی به ابعاد گستره­تر مدیریت منابع انسانی و برندمحور، تحقق یابد. «برندسازی منابع انسانی» رویکرد نسبتاً جدید برگرفته از «بازاریابی» است و به منزله روح بازاریابی منابع انسانی است. این عرصه در حال ظهور، فرصت بزرگی برای توسعه ارزش ویژه کارکنان و تثبیت موقعیت­ سازمان­های دولتی به عنوان برند، فراهم می­کند.هدف این پژوهش طراحی مدل برندسازی منابع انسانی در سازمان­های دولتی ایران به روش فراترکیب می‌باشد. پژوهش حاضر به‌صورت پژوهش ترکیبی (کیفی – کمّی) انجام‌شده است. بر این اساس در مرحله اول تحقیق به‌منظور ارایه مدل جامع برند منابع انسانی، از روش پژوهشی کیفی فراترکیب سندلوسکی و باروسو (2007) استفاده‌شده است. بدین ترتیب که بعد از شناسایی مقولات، مفاهیم و کدهای برند منابع انسانی و ارزیابی روایی و پایایی آن، مدل مفهومی اولیه تحقیق شکل گرفت. در مرحله دوم تحقیق که روش پیمایشی را شامل می‌شود با استفاده از نظرات خبرگان و ارزیابی ضریب نسبی و شاخص روایی محتوا (CVR-CVI)، تبیین مدل برندسازی منابع انسانی میسر گردید. نتایج تحقیق نشان می­دهد که ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های استخراجی از روش فراترکیب (مدل تحقیق) مورد تأیید جامعه خبرگان قرار گرفت. %U https://jcoc.sbu.ac.ir/article_99998_f4a75dd9c1eb23d294a1d21d5ff043d4.pdf