%0 Journal Article %T پیش بینی اثربخشی مدیران مدارس بر اساس الگوی شایستگی کامرون و کوئین %J مشاوره شغلی و سازمانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2008-1626 %A دهمرده, سمیه %A ناستی زایی, ناصر %D 2015 %\ 06/22/2015 %V 7 %N 23 %P - %! پیش بینی اثربخشی مدیران مدارس بر اساس الگوی شایستگی کامرون و کوئین %K شایستگی های مدیریتی %K الگوی شایستگی کامرون و کوئین %K اثربخشی %K مدیران مدارس %R %X در همه سازمان ها از جمله سازمان های آموزشی، مهم ترین  منبع که  بر اثربخش سازمانی تأثیرگذار می باشد، مدیریت است. از این رو هدف مطالعه حاضر پیش بینی اثربخشی مدیران مدارس بر اساس الگوی شایستگی کامرون و کوئین بود. مطالعه حاضر توصیفی از نوع همبستگی بوده که به شیوه نمونه گیری طبقه ای تصادفی تعداد 347  نفر از مدیران مدارس ابتدایی زاهدان از طریق دو پرسشنامه اندازه گیری مهارتهای مدیریت کامرون و کوئین (2007) و اثربخشی مدیران مدارس علاقه بند (1371) مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه همزمان با کمک نرم افزارspss21  استفاده شد. یافته ها نشان داد بین شایستگی های مدیریتی و اثربخشی مدیران مدارس رابطه مثبت و معناداری وجود داشت (01/0p<). نتایج تحلیل رگسیون چندگانه نیز نشان داد که مولفه های بهبود کارکنان، نیروبخشی، نظام کنترل، روابط بین فردی، پیشرفت مستمر، مشتری محوری، مدیریت تیم، فرهنگ پذیری از توانایی پیش بینی اثربخشی مدیران مدارس برخوردارند(05/0p<). باتوجه به یافته ها تدوین و عملیاتى نمودن استانداردهاى اثربخشی مدیران مدارس بر پایه الگوی شایستگی مدیریتی مطالعه حاضر ضروری است.  %U