@article { author = {Kargarian, Samaneh and Shaemi Barzoki, Ali and Teimouri, Hadi}, title = {Designing a Strategic Model for Compensation in Yazd Regional Electric Company}, journal = {Career and Organizational Counseling}, volume = {12}, number = {45}, pages = {9-30}, year = {2021}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2008-1626}, eissn = {2645-3320}, doi = {10.52547/jcoc.12.4.9}, abstract = {Aim: The main Purpose of this article is to design a strategic model for compensation in Yazd Regional Electric Company. Method: In this research To collect qualitative data Interview was conducted with 15 managers of different levels in the company and Grounded Theory was used to analyze the data. CVR and CVI were used to validate the questionnaire and Cronbach alpha showed the reliability of it. Results: Results show that consideration of both financial and non-financial aspects of compensation is one of the important points that managers and officials should pay attention to. Conclusion: To get the advantages of compensation system, employees’ needs and their participation in designing compensation system is vital. Also updating compensation system according to the situation is so important. The Board of Directors plays a significant role in employees’ efficiency and effectiveness through subscribing guidelines.}, keywords = {Strategy,Compensation,Grounded theory,Yazd Regional Electric Company}, title_fa = {طراحی مدل جبران خدمات راهبردی شاغلین شرکت برق منطقه‌ای یزد}, abstract_fa = {هدف: هدف کلی این پژوهش طراحی مدل راهبردی جبران خدمات شاغلین شرکت برق منطقه­ای استان یزد می­باشد.روش: در این پژوهش برای گردآوری داده­های کیفی با 15 نفر از  مدیران سطوح مختلف و کارکنان شرکت برق منطقه­ای استان یزد، مصاحبه صورت گرفته و جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از گراندد تئوری استفاده شده است. برای ارزیابی روایی پرسشنامه از ضریب نسبی روایی و شاخص روایی و برای ارزیابی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است.یافته­ها: نتایج به دست آمده از پژوهش نشان از آن دارد که درنظر گرفتن ابعاد مادی و غیرمادی جبران خدمات به صورت همزمان از نکات مهمی است که باید مدیران و مسئولان به آن توجه داشته باشند.نتایج: برای بهره­مندی از مزایای نظام جبران خدمات توجه به نیازهای کارکنان و مشارکت آن­ها در طراحی نظام جبران خدمات و همچنین به روز رسانی نظام جبران خدمات با توجه به اقتضائات، بسیار حائز اهمیت است. در این میان هیات مدیره نیز از طریق تصویب دستورالعمل­ها نقش بسزایی در کارآمدی و اثربخشی جبران خدمات کارکنان بر عهده دارد.}, keywords_fa = {استراتژی,جبران خدمات- گراندد تئوری- شرکت برق منطقه‌ای استان یزد}, url = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100605.html}, eprint = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100605_f1bbc16cf17befab11c792e59c4ab43b.pdf} }