@article { author = {ghasemi, tayyebeh and oreyzi, hamid reza and mousavi, zohreh}, title = {The Effect of Self-Control Training on Perceived Bullying and Job Performance of Female Employees at the Organization of Physical Education}, journal = {Career and Organizational Counseling}, volume = {12}, number = {43}, pages = {33-50}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2008-1626}, eissn = {2645-3320}, doi = {10.52547/jcoc.12.2.33}, abstract = {The present study was conducted aiming to investigate the effect of self-control training on perceived bullying and job performance of female employees at the organization of physical education. It was a quasi-experimental study with pretest, posttest and control group design. The statistical population included all women working at the organization of physical education in the province of Isfahan who were working in the autumn of 2018. 30 female employees at the organization of physical education in the province of Isfahan were selected through non-random purposive sampling method and randomly replaced into experimental and control groups. The experimental group received eight ninety-minute sessions of self-control training during two months while the control group didn’t receive such interventions. The applied questionnaires included perceived organizational bullying (researcher-made) questionnaire and job performance questionnaire (Hersi and Goldsmith, 1990). The data from the study were analyzed through ANCOVA method. The result showed that self-control training has significantly influenced perceived bullying and job performance of female employees at the organization of physical education (p}, keywords = {Self-control training,perceived bullying,Job performance}, title_fa = {تأثیر آموزش خودکنترلی بر قلدری ادراک شده و عملکرد شغلی کارکنان زن سازمان تربیت بدنی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش خودکنترلی بر قلدری ادراک شده و عملکرد شغلی کارکنان زن سازمان تربیت بدنی انجام گرفت. پژوهش حاضر نیمه­تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل تمام زنان شاغل در سازمان تربیت بدنی استان اصفهان بود که در سه ماهه پاییز سال 1397 مشغول به کار بودند. در این پژوهش تعداد 30 زن شاغل در سازمان تربیت بدنی استان اصفهان با روش نمونه‌گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب و با انتساب تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارش شدند. گروه آزمایش مداخله آموزش خودکنترلی را طی دو ماه در 8 جلسه 90 دقیقه‌ای دریافت نمودند. این در حالی بود که گروه گواه در طول انجام پژوهش از دریافت این مداخله بی‌بهره بود. پرسشنامه‌های مورد استفاده شامل پرسشنامه قادری سازمانی ادراک شده (محقق ساخته) و پرسشنامه‌ عملکرد شغلی (هرسی و گلداسمیت،1990) بود. داده‌های حاصل از پژوهش به شیوه تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش خودکنترلی بر قلدری ادراک شده و عملکرد شغلی کارکنان زن سازمان تربیت بدنی تأثیر معناداری داشته است(p <0/0001). اندازه اثر آماری آموزش خودکنترلی بر قلدری ادراک شده و عملکرد شغلی کارکنان زن سازمان تربیت بدنی به ترتیب 67 و 56 درصد بود. بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر می‌توان چنین نتیجه گرفت که آموزش خودکنترلی با بهره‌گیری از فنونی همانند مهارت‌های ابراز وجود، شیوه‌های مقابله با استرس و بهبود روابط بین فردی، می‌تواند به عنوان یک روش کارآمد جهت افزایش عملکرد شغلی و کاهش قلدری ادراک شده کارکنان زن سازمان تربیت بدنی مورد استفاده گیرد.}, keywords_fa = {Self-control training,perceived bullying,Job performance}, url = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100029.html}, eprint = {https://jcoc.sbu.ac.ir/article_100029_8f0088ea62fb178e9225294d70172f39.pdf} }