اثربخشی برنامه آمادهسازي شغلي به روش گروهي بر سبکهای تصمیمگیری دانشجويان دختر

زﻫﺮا ﺟﻬﺎﻧﺒﺨـﺸﻲ, اﺑﻮاﻟﻘﺎﺳـﻢ ﺧـﻮش ﻛـﻨﺶ, ﻣـﺴﻌﻮد ﺷﺮﻳﻔﻲ, ﻣﻬـﺪي ﺧـﺎص ﻣﺤﻤـﺪي, ﺣـﺴﻴﻦ ﻛـﺸﺎورز اﻓﺸﺎر

چکیده


هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه آماده-سازي شغلي بهروش گروهي بر سبکهای تصمیمگیری دانشجويان دختر انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل دادند. روش نمونهگیری داوطلبانه بود و 11 نفر در گروه آزمایش و 11 نفر در گروه کنترل قرار گرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه سبك تصميم‌گيري براساس الگوي دينكليج، بود. اين پژوهش يك طرح نيمه تجربي بود. در اين پژوهش از طرح پيشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد و آزمون مورد استفاده، آزمون نسبت بود. نتایج پژوهش نشان داد برنامه آمادهسازي شغلي به روش گروهي بر سبکهای تصمیمگیری دانشجويان دختر در سطح 5% تاثیر معنیدار دارد. و همچنین برنامه آمادهسازي شغلي به روش گروهي در سطح 5% باعث تبدیل سبک تصمیمگیری سردرگم و وابسته به سبک تصمیمگیری با برنامه شد ولی بر سبک تصمیمگیری شهودی و خودمحور در سطح 5% نتایج معنادار بهدست نیامد.

واژگان کلیدی


برنامه آمادهسازي شعلی، سبکهای تصمیمگیری، سبک وابسته، سبک با برنامه، سبک شهودی، سبک سردرگم، سبک خودمحور

تمام متن:

PDF

منابع و مآخذ مقاله


-


ارجاعات

  • در حال حاضر ارجاعی نیست.